شناسهٔ خبر: 19898 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس راه راهور ناجا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

خستگی و خواب‌آلودگی بیشترین علل تصادفات و واژگونی خودروها/ بر حجم ترددها افزوده می‌شود/ رانندگان هر دو ساعت یک‌بار استراحت کنند

محمد حسین حمیدی سرهنگ حمیدی با بیان اینکه میزان تصادفات در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بود، گفت: تخلفات حادثه ساز، سرعت و سبقت، خستگی و خواب‌آلودگی که منجر به واژگونی خودروها در سطح جاده‌ها شده، بیشترین علل بروز حوادث ترافیکی را شامل می‌شود.

محمدحسین حمیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت سفرهای نوروزی و تصادفات در این ایام گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۴ و آغاز طرح نوروزی تا آغاز سال نو حجم ترددها در اغلب محورهای مواصلاتی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به بارش در برخی محورهای شریانی کشور افزود: به دلیل شرایط جوی، از آغاز طرح نوروزی شاهد برف و باران در برخی از محورهای کوهستانی کشور بودیم که سفرهای نوروزی امسال را متمایزتر از سفرهای نوروزی سال گذشته می‌کند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا درباره وضعیت تصادفات نیز گفت: تا این لحظه وضعیت تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته مطلوب‌تر است اما باز هم تخلفات حادثه ساز، سرعت و سبقت، خستگی و خواب‌آلودگی که منجر به واژگونی خودروها در سطح جاده‌ها شده، بیشترین علل بروز حوادث ترافیکی را شامل می‌شود.

سرهنگ حمیدی ادامه داد: برآوردها حاکی از این است که طی روزهای آینده بر حجم ترددها افزوده شود لذا به همه مسافران توصیه می‌شود قبل از سفر شرایط جوی و ترافیک مسیرها را از سامانه‌های پلیس راهور یا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور استعلام کنند و با تجهیزات و آمادگی کامل به سفر عزیمت کنند.

وی افزود: رانندگان در طول سفر حتما در فواصل ۲ ساعت یک‌بار حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه توقف و استراحت کنند و سپس به ادامه مسیر خود بپردازند چراکه عدم استراحت کافی رانندگان قبل از سفر یکی از دلایل خستگی و خواب‌آلودگی و به تبع آن واژگونی خودروها است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا اظهار کرد: امیدواریم سالی توام با سلامتی و بهروزی را برای رانندگان و مسافران شاهد باشیم./ 

نظر شما