شناسهٔ خبر: 19917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد:

بارش برف در محورهای استان گلستان طی روزهای آینده/ الزام رانندگان به داشتن تجهیزات زمستانی برای تردد در جاده‌های كوهستانی

جاده مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش برف طی چند روز آینده در محورهای كوهستانی از رانندگان خواست كه به هنگام تردد از این محورها حتما تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، عادل مصدقی گفت: هم اكنون وضعیت هوا در محورهای كوهستانی استان نیمه ابری تا تمام ابری است و احتمال بارش برف نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه در سایر محورهای استان بارش پراكنده باران در جریان است، افزود: تمام محورهای استان باز بوده و تردد در آنها به صورت روان و عادی جریان دارد.

مصدقی اظهار کرد: هموطنان گرامی برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیك شبكه راه ها و محدودیت های تردد می توانند از سامانه اطلاع رسانی 141 استفاده کنند.

به گفته وی، در استان گلستان نیز مركز مدیریت راه های استان با شماره 5-01732223131 و تلفن گویای 141 و سامانه پیامكی 1000141 نیز در طول شبانه روز در خدمت رانندگان و مسافران نوروزی برای اطلاع رسانی از آخرین وضعیت و شرایط جوی حاكم در راه های استان است.

مصدقی به رانندگان و مسافران نوروزی توصیه كرد كه با توجه به تعدد مناطق مسكونی در حاشیه راه های استان، رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط لازم را داشته باشند.

مصدقی ادامه داد: همكاری با ماموران راهداری در جهت نظافت حریم راه ها و خودداری از ریختن زباله در حریم جاده ها، داشتن صبر و گذشت در رانندگی و استراحت لازم در طول مسیر نیز، از نكات مورد توجه دیگری است كه در حین سفر برای رانندگان الزامی است.

وی یادآورد شد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی تا چند روز آینده حتما از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل كنند تا نوروزی شاد با سفری ایمن را برای خود و همراهان رقم بزنند.

در حال حاضر 44 اكیپ راهداری به استعداد 520 نیروی انسانی و 167 دستگاه ماشین آلات سبك، سنگین و نیمه سنگین در طول دو هزار و 861 كیلومتر از راه های پرتردد و گردشگری استان به طور شبانه روزی حضور داشته و در خدمات هموطنان و مسافران نوروزی خواهند بود.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر از بزرگراه ها، راه های اصلی ، فرعی و روستایی كشور را تحت پوشش استحفاظی خود دارد كه بیش از یكهزار و 900 كیلومتر آن برفگیر و كوهستانی است.

نظر شما