شناسهٔ خبر: 19928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کرمان مطرح کرد:

توجه ویژه در امر فرهنگ‌سازی در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای/ کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای با شعار بی‌گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم

کمپین مدیرکل راه وشهرسازی کرمان عنوان داشت: کمپین ملی "نه به تصادفات جاده ای" امر بسیار مناسبی در گسترش فرهنگ سازی درست رانندگی کردن است که امیدواریم شاهد اثرات گسترده آن باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی کرمان، دکتر محمد مهدی بلوردی با حضور در کمپ کمیته خدمات ستاد سفر  به کمپین ملی "نه به تصادفات جاده ای" پیوست.

وی در دست نوشته ای به خطاب به این کمپین بیان کرد: « من میدانم که عمل ۶۰درصدتصادفات منجر به فوت،واژگونی است و واژگونی در اثر دو عامل،۱-خواب آلودگی و ۲- سرعت بالاست، بنابراین سعی می کنم حداقل این دو عامل را رعایت کنم.»

مدیرکل راه وشهرسازی کرمان همچنین در این خصوص گفت: موضوع فرهنگ سازی در کاهش تصادفات جاده ای امر بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت شود و باید همگان بکوشیم با فرهنگ سازی تصادفات جاده ای را کاهش دهیم.

وی بیان داشت: تصادفات جاده ای مشکلات بسیاری را هر ساله برای خانواده ها و همچنین کشور به وجود می آورد که با رعایت قوانین و استفاده از سرعت مجاز می توانیم این تصادفات را کاهش دهیم.

کمپین ملی "نه به تصادفات جاده ای" با شعار 'بی گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم' با دعوت از مردم برای پیوستن به آن، در صدد کاهش هرچه بیشتر سوانح جاده ای و پیشگیری از تبعات اجتماعی؛ اقتصادی؛ درمانی و خانوادگی این معضل است.

این کمپین در راستای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به عنوان یکی از فعالیت های جمعیت هلال احمر با رویکرد پیشگیرانه اجرا می شود.

این کمپین تلاش می کند جامعه را به سه نکته مهم در زمینه کاهش تصادفات شامل سرعت، سبقت غیرمجاز و استراحت به هنگام خستگی و خواب آلودگی توجه دهد.

نوروز پارسال هزار و ۸۰ نفر در حوادث رانندگی در کشور جان باختند که ۴۰ درصد این حوادث بر اثر واژگونی خودرو ناشی از خواب آلودگی و خستگی در طول مسیرها صورت گرفت.

نظر شما