شناسهٔ خبر: 19955 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

افزایش حجم سفرهای بهار در نوروز ۹۵/ توصیه به رانندگان برای رانندگی مطمئن و با سرعت مجاز/ آماده باش نیروهای امدادی و انتظامی تا پایان تعطیلات نوروزی

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به افزایش حجم سفرها در نوروز امسال، گفت: از هموطنان تقاضا می‌شود تا با اطلاعات کامل از وضعیت راه‌ها ضمن تماس با شماره ۱۴۱  با صبر و حوصله رانندگی و سفر کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا با اعلام آمادگی کامل راهداران در سراسر کشور برای خدمت رسانی به هموطنان، در گفتگو با مهر اظهار داشت: راهداران با حضور شبانه روزی در راهدارخانه‌ها و محورهای مواصلاتی به ویژه مسیرهای کوهستانی از آغاز سال نو که بارندگی و برکات الهی نیز آغاز گردیده، در کنار مسافران نوروزی و استفاده‌کنندگان از راه‌ها بودند تا آنان با ایمنی و آسایش  کامل سفر کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در برخی از محورهای کوهستانی، بارندگی‌ها به صورت برف تا حدی بود که نیاز با برف‌روبی توسط اکیپ‌های راهداری وجود داشت، افزود: همچنین شدت سرما نیز تا اندازه‌ای بود که نمک‌پاشی در بخش‌هایی از مسیرها انجام شد، ضمن اینکه در چند روز گذشته ذر  برخی مسیرها که مه‌گرفتگی و کولاک شدت داشت، به لحاظ دید کافی، لازم شد تا برای حفظ جان مسافران برای چند ساعت و مدت کوتاه چند محور بسته شود تا شرایط برای سفرهای هموطنان مهیا شود.

حسن‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود به اسکان موقت تعدادی از مسافران در راهدارخانه‌ها اشاره و تصریح کرد : آن دسته از مسافران که با اطلاع از شرایط آب و هوایی و ترافیکی سفر خود را مدیریت کردند، سفر خوبی داشتند و عده‌ای نیز به دلیل عدم پیش‌بینی‌های لازم، متاسفانه در پاره‌ای از مناطق به دلیل شرایط جوی غافلگیر شده بودند که توسط نیروهای راهدار و سایر همکاران امدادی در راهدارخانه ها و مکان‌های امن اسقرار یافتند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به افزایش حجم سفرهای نوروزی سال جاری نسبت به سال قبل تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات رانندگی در سفرهای جاده‌ای نخستین شرط برای جلوگیری از سوانح و حوادث رانندگی است و از هموطنان گرامی تقاضا می‌شود تا با اطلاعات کامل از وضعیت راه‌ها ضمن تماس با شماره ۱۴۱  با صبر و حوصله رانندگی نموده و سفر کنند.

وی تصریح کرد: راهداران در کنار سایر نیروهای امدادی و انتظامی تا پایان طرح نوروزی، در محورهای مواصلاتی در سراسر کشور به حال آماده‌باش در خدمت مردم عزیز کشورمان خواهند بود. /

نظر شما