شناسهٔ خبر: 19957 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در گفتگو با پایگاه خبری تشریح کرد:

جابجایی بیش از ۲۰۶ هزار مسافر و انجام بالغ بر ۱۴۰۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی مشهد/ افزایش ۱۵ درصدی میزان پروازها و ۱۲ درصدی جابجایی مسافران

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های بین‌المللی خراسان رضوی از اعزام و پذیرش ۲۰۶ هزار و ۲۴۸ مسافر با هزار و ۴۴۹ پرواز از طریق فرودگاه بین‌المللی مشهد از زمان آغاز سفرهای نوروزی تا ۳ فروردین خبرداد.

محمدباقر قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از آغاز سفرهای نوروزی حدفاصل ۲۵ اسفند ۹۴ تا روز ۳ فروردین در مجموع ۲۰۶ هزار و ۲۴۸ مسافر از طریق هزار و ۴۴۹ پرواز از فرودگاه بین‌المللی مشهد اعزام و پذیرش شدند.

وی با تشریح جزئیات میزان پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه گفت: در این مدت ۶۰۰ پرواز داخلی همراه با ۸۵ هزار و ۷۷۹ مسافر و ۱۲۱ پرواز خارجی با ۱۶ هزار و ۸۶۶ مسافر وارد فرودگاه بین المللی مشهد شدند. علاوه بر این ۵۹۷ پرواز داخلی با ۸۵ هزار و ۳۷۱ و ۱۳۱ پرواز خارجی با ۱۸ هزار و ۲۳۳ مسافر فرودگاه بین المللی مشهد را به مقاصد خارجی ترک کردند.

مدیر کل فرودگاه‌های بین‌المللی مشهد ادامه داد: این آمار از افزایش ۱۵ درصدی میزان پروازها و ۱۲ درصدی تعداد جابجایی مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، پیش از این رحمت‌الله مه‌آبادی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با پیش بینی انجام ۱۸ هزار پرواز در ایام نوروز گفت: پیش بینی می شود میزان پروازها و جابجایی مسافران در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته حدود ۸  درصد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین گفته بود: «تا پایان اسفند حدود ۱۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شد که از این تعداد ۳ فروند از هواپیماهای زمین گیر عملیاتی و ۷ فروند هواپیمای جدید نیز وارد ناوگان هوایی کشور شدند که با ورود این هواپیما ۲ هزار صندلی به ناوگان هواپیمایی کشور افزوده شد»

گفتنی است فرودگاه‌های بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با اعزام و پذیرش سالانه حدود ۸ میلیون مسافر بعد از فرودگاه مهرآباد دومین فرودگاه پرتردد و نخستین فرودگاه پرتردد در بین فرودگاه‌های بین‌المللی کشور محسوب می‌شود.

نظر شما