شناسهٔ خبر: 19966 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مرادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

انجام ۶۱۱۵ پرواز در ۷ روز نخست آغاز سفرهای نوروزی/ کاهش ۱۰ درصدی سفرهای خارجی ایرانیان در دو روز نخست سال نو/ آمار روزانه پروازها از ۲۶ اسفند

فرودگاه مهرآباد- سوار شدن به هواپیما مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از تاریخ ۲۶ اسفند تا سوم فروردین تعداد ۶ هزار و ۱۱۵ سورتی پرواز در حوزه پروازهای داخلی و نشست و برخاست بین‌المللی انجام شده است.

ابراهیم مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تشریح آخرین وضعیت پروازها در ایام نوروز گفت: از تاریخ ۲۶ اسفند تا سوم فروردین تعداد ۶ هزار و ۱۱۵ سورتی پرواز در حوزه پروازهای داخلی و نشست وبرخاست بین‌المللی انجام و توسط کنترلرهای واحدهای مراقبت پرواز کشور هدایت و کنترل شد.

وی با بیان اینکه از ۲۶ اسفند تا ۳ فروردین در مدت ۷ روز تعداد پروازهای داخلی حدود ۲۵ درصد رشد و تعداد نشست و برخاست‌های بین‌المللی نیز حدود ۵ درص رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مرادی افزود: در روز چهارشنبه ۲۶ اسفند ۸۴۲ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه‌های کشور ثبت شد که ۵۶۴ نشست و برخاست مربوط به پروازهای داخلی و ۲۷۸ پرواز نیز سهم پروازهای خارجی بود.

مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: در روز پنجشنبه ۲۷ اسفندماه نیز ۹۴۴ پرواز در فرودگاه‌های کشور اعزام یا پذیرش شدند که از این تعداد مجموع پروازهای داخلی ۵۶۲ نشست و برخاست و مجموع نشست و برخاست بین المللی ۳۸۲ پرواز بود.

وی با اشاره به اینکه در روز جمعه ۲۸ اسفندماه نیز ۹۹۸ نشست و برخاست داخلی و خارجی انجام شد افزود: از این میزان مجموع پروازهای داخلى٥٧٦ نشست و برخاست و مجموع پروازهای بين المللى ٤٢٢ نشست و برخاست بود.

مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: همچنین در روز شنبه ۲۹ اسفند ماه ۹۵۹ پرواز ورودی و خروجی داخلی و خارجی در فرودگاه‌های کشور به ثبت رسید که سهم نشست و برخاست‌های داخلی ۵۴۳ سورتی و تعداد پروازهای نشست و برخاست بین المللی نیز ۴۱۶ سورتی اعلام شد.

مرادی با اشاره به میزان پروازهای نخستین روز از سال ۹۵ گفت: در روز یکشنبه اول فروردین نیز در مجموع ۷۷۰ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه‌های کشور وارد یا از فرودگاه‌های کشور خارج شدند که مجموع پروازهای داخلی ۴۹۷ سورتی و مجوع نشست و برخاست بین المللی ۲۷۳ سورتی ثبت و گزارش شده است.

وی افزود: برای روز دوشنبه ۲ فروردین نیز ۷۸۹ پرواز به ثبت رسید که سهم مجموع پروازهای داخلی ۵۱۸ سورتی و سهم مجموع نشست و برخاست بین المللی ۲۷۱ سورتی بود.

مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: اما در روز سه شنبه سوم فروردین در حوزه پروازهای داخلی ۵۳۹ سورتی پرواز و در حوزه نشست و برخاست بین المللی ۲۷۴ سورتی پرواز توسط واحدهای مراقبت پرواز کشور هدایت و کنترل شده اند که در مجموع حاکی از ۸۱۳ نشست و برخاست در سومین روز از سال ۹۵ دارد.

مرادی افزود: طی روزهای اول و دوم فروردین پروازهای نشست و برخاست بین‌المللی ۱۰ درصد کاهش داشته است که از کاهش سفرهای خارجی نوروزی هموطنان حکایت دارد.

نظر شما