شناسهٔ خبر: 1999 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در دیدار روئسای سازمان هواپیمایی ایران و پرتغال صورت گرفت؛

امضای اولین توافقنامه هوایی ایران و اروپا/ راه اندازی پرواز مستقیم ایران – پرتغال در آينده‌اي نزديك

هواپیما ایران ایر در سفر هیئتی از سازمان هواپیمایی کشور به پرتغال موافقتنامه هوایی بین روئسای سازمان هواپیمایی دو کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هیئتی از سازمان هواپیمایی کشوری ایران به منظور گسترش همکاری ها در حوزه حمل و نقل هوایی به پرتغال سفر کرده است که در همین زمینه موافقتنامه هوایی بین علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هوایپیمایی کشوری و رئیس سازمان هواپیمایی پرتغال به امضا رسید.

بر اساس این توافق نامه و در راستای توسعه حمل و نقل هوایی بین دو کشور ایران و پرتغال، مقرر شد پرواز مستقیم در مسیر تهران- لیسبون در آینده نزدیک راه اندازی شود که هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از طرف ایران و یک شرکت هواپیمایی از طرف پرتغال برای جابجایی مسافران بین دو کشور معرفی شدند.

لازم به ذکر است، پیش از این روئسای سازمان هواپیمایی دو کشور ایران و پرتغال در اردیبهشت ماه امسال برای اولین بار با یکدیگر دیدار کردند که  دو طرف درباره روابط دو جانبه و همکاری‌های حمل و نقل هوایی با یکدیگر به مذاکره پرداختند.

این توافقنامه در حالی انجام می شود که تاکنون بین ایران و پرتغال موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی وجود نداشته است اما به دلیل تمایل دو طرف، در اردیبهشت امسال نسبت پیش‌نویس موافقت‌نامه هوایی بین روئساس سازمان هواپیمایی دو کشور مبادله شد.‌

در همان دیدار مقرر شد در آینده نزدیک طی دیدار مشترک، نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری ایران و پرتغال، موافقتنامه مذکور را به امضا برسانند که با سفر هیئتی از سازمان هواپیمایی کشور و در راس آن رئیس سازمان به کشور پرتغال این موافقت نامه به امضای دو طرف رسید.

گفتنی است، این موافقتنامه، اولین توافق ایران با یک کشور عضو اتحادیه اروپا بعد از تشکیل این اتحادیه قلمداد می شود./

نظر شما