شناسهٔ خبر: 20005 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

سامانه بارشی جدید به غرب و شمال غرب کشور/ بارندگی‌ در کردستان٬ کرمانشاه٬ ایلام٬ لرستان٬ زنجان٬ دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی

هوا شناسی - آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به غرب و شمال غرب کشور گفت: آسمان امروز و فردای تهران ابری و نیمه ابری و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد است البته احتمال تگرگ هم وجود دارد.

کبری رفیعی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت:‌ امروز یک سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود ابتدا در این مناطق شاهد رگبار و رعد و برق٬ وزش باد و در مناطق مستعد هم شاهد بارش‌ها به صورت تگرگ خواهیم‌ بود٬ سپس این شرایط را در دامنه‌های جنوبی البرز‌٬ سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور خواهیم داشت.

وی افزود: فردا دامنه بارش‌ها بیشتر می‌شود و علاوه بر مناطق یادشده در مناطقی از جنوب٬ جنوب غرب و مرکز کشور هم شاهد بارش‌ها به این شکل خواهیم بود. ضمن آنکه روز دوشنبه بیشتر بارش‌ها در نوار غربی کشور تداوم پیدا می‌کند همچنین به سبب وزش باد شدید انتظار می‌رود شکل‌گیری توده گرد و خاک را طی دو روز آینده در استان‌های جنوب غرب و غرب کشور داشته باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز بیشترین بارندگی‌ها در استان‌های کردستان٬ کرمانشاه٬ ایلام٬ لرستان٬ زنجان٬ دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و فردا در استان‌های خوزستان٬ کردستان٬ کرمانشاه٬ لرستان٬ ایلام٬ همدان٬ زنجان٬ کهگیلویه و بویر احمد٬ چهارمحال و بختیاری و دامنه‌های البرز داشته باشیم که این بارش‌ها در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز به شکل برف است  و گاهی مواقع با وزش باد شدید و کولاک برف هم همراه می‌شود.

رفیعی یادآور شد: آسمان امروز و فردا تهران ابری و نیمه ابری و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد است البته احتمال تگرگ هم وجود دارد. در ارتفاعات هم انتظار بارش‌های برف را داریم. بیشنه دمای امروز تهران به ۱۹ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دمای فردا صبح تهران هم ۱۰ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود./

برچسب‌ها:

نظر شما