به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) حمید پرورشی خرم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان با اشاره به تحلیل آماری سامانه جامع مدیریت شکایات جادهای در خرداد سال جاری اظهار داشت:«در این مدت، ۴۷۳ شکایت توسط شهروندان ثبت گردید که از این تعداد، ۴۵۵ شکایت معادل ۹۶/۱۹ درصد تا پایان خرداد مختومه شده و روند رسیدگی به سایر موارد نیز در جریان است.»
وی افزود:«بخش عمده شکایات مردمی مربوط به حوزه راه (۲۵۰مورد، معادل ۵۳درصد)، حمل و نقل بار (۲۰۷مورد)، کرایه بار و مسائل مرتبط با مسافری بوده که خوشبختانه با پیگیری جدی عوامل ذیربط و کارشناسان استانی، بخش قابل توجهی از این شکایات به نتیجه رسیده است. آمارها نشاندهنده کاهش ۲۱درصدی شکایات حوزه راه نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.»
پرورشی خرم با قدردانی از تعامل مردمی ادامه داد: «در حوزه رسیدگی به شکایات، سامانه مدیریت راه و سامانه ۱۴۱ نقش بسزایی در تسریع روند پاسخگویی داشتهاند و کارشناسان تخصصی به صورت برخط، پیامهای ثبت شده را بررسی و ایرادات را با حضور در محل مرتفع نمودهاند.»
وی خاطر نشان کرد: «شکایات حوزه عوارضی، امدادخودرو و مجتمعهای خدمات رفاهی نیز بدون معطلی در حال جریان بوده و همه موارد مجدداً در دست بررسی قرار گرفت. همچنین، همه شکایات مرتبط با حریم راه پس از بررسی لازم، رفع و مختومه شده است.»
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان تأکید کرد: «امکان مشاهده و بررسی جزئیات کلیه شکایات ثبتشده برای واحدهای تخصصی استان و اداره کل فراهم شده تا فرآیند رسیدگی با سرعت و شفافیت بیشتری دنبال گردد. تعامل منسجم بین کارشناسان سامانه و مدیران دستگاههای ذیربط ضامن رضایتمندی مردم خواهد بود.»
در پایان، پرورشی خرم با تشکر از همراهی مردم شریف استان و پرسنل راهداری، ارتقاء کیفی خدمات، افزایش ایمنی جادهها و ارتقاء رضایت شهروندان را از اولویتهای اساسی این اداره کل برشمرد