شناسهٔ خبر: 20019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۹ روز از روزهای اجرای طرح نوروزی صورت گرفت

ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تردد وسیله نقلیه در استان گلستان/سهم ۹۰ درصدی حمل و نقل جاده‌ای

حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای اجرای طرح نظارت بر سفرهای نوروزی از مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ لغایت ۱۳۹۵/۱/۴ تعداد ۹۵هزار و۸۵۸ مسافر در قالب ۸هزار و ۳۳۸ سفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان گلستان جابه‌جا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان؛ مهندس مهدی میقانی مدیر كل حمل و نقل و پایانه‌ها و مسئول كمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی سفرهای استان در این باره گفت: از تعداد مسافر جابه‌جا شده در طرح نوروزی امسال ۶۱ هزار و ۲۰۱ مسافر درون استانی و ۲۷  هزار و۶۵۷ مسافر برون استانی بوده‌اند كه این تعداد مسافر طی ۸ هزار و ۳۳۸ سفر درون و برون استانی از مبادی مربوط جابه‌جا شده‌اند .

مدیر كل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان ضمن اشاره به آمار مسافر افزود: این مسافران با نزدیک به  ۲۲۵۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری كرایه بین‌شهری از استان گلستان جابه‌جا شده‌اند.

وی با اشاره به فعال بودن پایانه مرزی اینچه برون جهت ارائه خدمات به مترددین مرزی اظهار داشت: از زمان شروع طرح نوروزی تا پایان چهارم فروردین ۲ هزار و ۳۴۸  نفر مسافر بین‌المللی شامل اتباع ایرانی و خارجی از مرز اینچه برون تردد كرده‌اند كه از این تعداد یك هزار و ۱۱۶۰ مسافر ورودی و یك هزار و ۱۱۶۰ مسافر خروجی بوده‌اند.

مهندس میقانی با بیان اینكه ۳۸ دستگاه تردد شمار به صورت آنلاین در محورهای استان، ترددها را به صورت لحظه‌ای اعلام می‌كنند یادآور شد: در این مدت تردد شمارها،  تردد ۲ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۰۸  وسیله نقلیه را به ثبت رسانده‌اند. متوسط سرعت حاكم بر تردد جاده‌های اصلی استان ۷۷ كیلومتر در ساعت بوده و نرخ جریان تردد ۳۱۷  تردد در ساعت بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان گفت: از ابتدای اجرای طرح نظارت بر سفرهای نوروزی تا پایان دوم فروردین سال جاری ۲ میلیون و ۳۷ هزار و ۸۵ تردد در استان گلستان ثبت شده است. این تعداد از تردد ثبت شده در مجموع شبکه‌های اصلی و فرعی استان بوده است.

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان تصریح کرد: در بخش حمل و نقل هوایی در این ایام یک هزار و ۴۰۳ نفر، در حمل و نقل جاده‌ای ۷۸هزار و ۹۳۰ نفر و در حمل و نقل ریلی یک هزار و ۳۹۵ نفر جابه‌جا شده‌اند که سهم حمل و نقل جاده‌ای ۹۰ درصد بوده است.

  به گفته وی، در تردد های ثبت شده در روز دوم عید ۱۶هزار و ۳۳۳ وسیله نقلیه از محور گلوگاه تردد کردند که شامل ۱۵هزار و ۷۸۷ سواری، ۲۶۷ مینی‌بوس و خاور، ۱۵۴ کامیون، ۱۰۹ اتوبوس و ۱۶ تریلر می‌شود.

 میقانی اظهار کرد: در محور توسکستان نیز یک هزار و ۴۸۲ تردد ثبت شد که یک هزار و ۴۵۰ سواری ، ۲۹ مینی‌بوس و خاور و ۳ کامیون را شامل می‌شود.

 میقانی افزود: در محورشاهرود-آزادشهر نیز ۲۶۰ تردد ثبت شد که ۲۴۸ سواری، ۱۰ مینی بوس و خاور و ۲ کامیون را شامل می‌شود، وی  خاطر نشان کرد: در محور جنگل گلستان-تنگراه نیز ۱۰ هزار و ۸۴۹ تردد ثبت شده است که ۱۰ هزار و ۳۸۳ سواری، ۲۹۳ مینی بوس و خاور، ۸۷ کامیون ، ۶۷ اتوبوس و۱۹ تریلر را شامل می شود.

 در مجموع در روز دوم فروردین امسال ۲۷ هزار و ۸۶۸ سواری، ۵۹۹ مینی بوس و خاور، ۲۴۶ کامیون، ۱۷۶ اتوبوس و ۳۵ تریلر از محورهای استان گلستان تردد کردند.

نظر شما