شناسهٔ خبر: 20021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴ ایستگاه راهداری برای راهنمایی مسافران در را‌ه‌های گلستان

نوروز- آماده باش راهداری مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان اظهار كرد: برای راهنمایی، اطلاع رسانی از وضعیت راه‌ها و ارائه خدمات جاده‌ای به مسافران نوروزی، چهار ایستگاه راهداری در چهار محور اصلی استان برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، "عادل مصدقی" گفت: ایستگاههای راهداری در محورهای اصلی گرگان- كردكوی (محدوده ایلوار) در غرب استان، محور گرگان- آزادشهر(محدوده جنگل دلند)، محور تونل جنگل گلستان به سمت مینودشت (جنب راهدارخانه جنگل گلستان) و محور آزادشهر- شاهرود(گردنه خوش ییلاق) دایر است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی از وضعیت راه‌ها و عملكرد راهداری و برنامه های در دست اقدام طرح راهداری ویژه نوروز ۹۵ و اعلام تعداد راهدارخانه ها و پاسگاههای پلیس راه مستقر در راه ها و در مجموع اطلاعاتی كه یك راننده برای سفر در استان نیاز دارد در قالب بروشور در این ایستگاهها بین رانندگان توزیع می شود.

مصدقی یادآور شد: برپایی این ایستگاهها علاوه بر ۲۳ باب راهدارخانه موقت و ثابت استان است كه در حال خدمات دهی به مسافران هستند.

وی یادآور شد: در هر یك از این ایستگاهها دست كم شش نیرو و عوامل راهداری تا ۱۵ فروردین ماه استقرار دارند و به رانندگان خدمات می دهند.

مصدقی با اشاره به اینكه این اقدام برای نخستین بار در استان در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی انجام شده است، افزود: در كنار این ایستگاه ها، گشت های راهداری مجهز به بی سیم، چراغ گردان و دستگاه GPS حضور دارند كه ضمن كنترل و هدایت ترافیك عبوری، در مواقع اضطرار و ضرورت در طول محورها گشت زنی كرده و برای ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران در راه مانده اقدام می كنند.

وی اضافه كرد: حضور گشت های راهداری در كنار این ایستگاهها، آرامش خاطر و رفاه را برای رانندگان عبوری از جاده های استان، فراهم و به آنان یادآوری می كند كه راهداران در هر لحظه از شبانه روز بعنوان فرشته نجات و نگهبان جاده در طول محورهای ارتباطی حضور دارند و در حال ارائه خدمات مورد نیاز به رانندگان و مسافران هستند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان اظهار كرد: پاكسازی حریم راه‌ها و برداشتن هرگونه موانع از سطح جاده ها اعم از لاشه حیوان و اشیاء مختلف از دیگر خدماتی است كه در این ایستگاهها با هدف تامین سفری ایمن، روان و كارا برای كاربران جاده ها ارائه می شود.

در استان شمالی گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر بزرگراه ها، راه اصلی ، فرعی و روستایی وجود دارد./

نظر شما