شناسهٔ خبر: 20036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با آغاز دور دوم سفرهای نوروزی انجام می‌شود

آمادگی کامل حمل و نقل استان گلستان برای ارائه خدمات به مسافران

مهندس میقانی مدیركل حمل و نقل و پایانه‌ها و مسئول كمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی سفرهای استان گلستان از آمادگی كامل بخش حمل و نقل جاده‌ای استان در ارتقاء سطح خدمات به مسافرین در دور دوم سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان، مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان در این خصوص گفت: در راستای با برنامه‌ریزی کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی سفرهای استان و با همکاری دستگاه‌های عضو كمیته و همچنین حضور تشكل‌های صنفی بخش مسافر، تیم‌های نظارتی علاوه بر حضور در ستادهای نوروزی در محورهای مواصلاتی استان ناوگان حمل و نقل عمومی را كنترل خواهند نمود. 

وی ضمن تشریح برخی فعالیت‌های كمیته حمل و نقل گفت: با تشكیل تیم‌های مشترك نظارتی و همچنین گشت‌های نامحسوس، وضعیت حمل و نقل جاده‌ای استان بصورت مستمر كنترل شده و در صورت مشاهده هرگونه مسئله در خصوص كیفیت جابجایی مسافران نوروزی با موضوع برخورد شده و مستند تخلفات احتمالی در قالب گزارش به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان ارسال می‌شود تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه ترافیك آنلاین راه‌ها در ۳۸ محور مواصلاتی استان؛ آمار كل تردد در ایام طرح سفرهای نوروزی از ۲۵/۱۲/ ۹۴ تا پایان ششم فروردین ۹۵ ،۳ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۵۱۵ وسیله نقلیه بوده است.

وی افزود: متوسط نرخ جریان تردد در سطح راه‌های مواصلاتی استان معادل ۳۲۶ وسیله نقلیه در ساعت است، ضمن اینكه بیشترین نرخ این جریان تردد مربوط به محور گرگان– علی آباد كتول با تردد ۸۲۱ وسیله در ساعت با مجموع ۲۱۶ هزار و ۶۲۹ تردد در ایام مذكور بوده است.

میقانی گفت: از ابتدای اجرای طرح نظارت بر سفرهای نوروزی از مورخ ۹۴/۱۲/۲۵ لغایت ۹۵/۰۱/۰۶، ۱۱۶ هزار و ۵۸۵ مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان گلستان، تعدادی حدود ۱۴ هزار و ۸۸۲ هزارمسافر بوسیله قطار، ۴ هزار ۷۶۴ مسافر از طریق ناوگان هوایی و تعداد ۲ هزار و ۸۸۹ مسافر ایرانی و خارجی از مرز اینچه برون تردد نموده‌اند كه در مجموع بیش از ۹۰ درصد این جابجایی از طریق جاده انجام شده است.

نظر شما