شناسهٔ خبر: 20065 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در دور نخست سفرهای نوروزی انجام شد

اعزام ۲۴ هزار مسافر به ۸ مقصد داخلی از فرودگاه بین‌المللی کرمان / رشد ۵۰ درصدی پروازهای عتبات فرودگاه کرمان در نوروز

فرودگاه کرمان مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان از اعزام ۲۴ هزار مسافر توسط ۱۳۵ پرواز از طریق فرودگاه بین‌المللی کرمان به ۸ مقصد داخلی طی ۱۲ روز از آغاز سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد پروازهای زیارتی این فرودگاه تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ایام نوروز ۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

محمد نخعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح میزان پروازهای فرودگاه کرمان از زمان آغاز سفرهای نوروزی گفت: از ۲۵ اسفند تا روز ۷ فروردین تعداد ۲۴ هزار مسافر با ۱۳۵سورتی پرواز فرودگاه بین‌المللی کرمان را به مقاصد داخلی تهران، مشهد، کیش، شیراز، تبریز، اهواز، زاهدان و اصفهان ترک کردند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان همچنین از افزایش دو برابری پروازهای عتبات از فرودگاه بین المللی کرمان خبر داد و گفت: اخیرا با راه‌اندازی پروازهای عتبات توسط دو شرکت هواپیمایی خارجی العراقی و فلای بغداد و شرکت هواپیمایی تابان میزان پروازهای زیارتی این فرودگاه به مقاصد نجف و بغداد رشد داشته است.

نخعی گفت: بر این اساس از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۷ فروردین ۹۵ تعداد ٣ هزار و ٧٥٩ مسافر عتبات از طریق ۲۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی کرمان اعزام و پذیرش شدند در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته جابه‌جایی ۲ هزار و ۷۶۱ مسافر با ۱۰ پرواز بود.

وی با بیان اینکه تعداد پروازهای عتبات از فرودگاه بین‌المللی کرمان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد و میزان جابجایی مسافر عتبات نیز از این فرودگاه حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی کرمان افزود: از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۷ فروردین ۳۴۰ مسافر با دو پرواز فلای بغداد در مسیر کرمان - بغداد جابجا شدند. علاوه بر این ۹۲۷ مسافر از طریق ۶ پرواز شرکت هواپیمایی العراقی در مسیر کرمان- نجف اعزام و پذیرش شدند.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی تابان نیز ۳۹۲ مسافر را با دو پرواز در مسیر کرمان- نجف جابجا کرد.

مدیر کل فرودگاه بین المللی کرمان تاکید کرد: علاوه بر سه شرکت هواپیمایی مذکور، پروازهای عتبات از فرودگاه کرمان توسط دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و ماهان انجام می‌شد که در نوروز امسال هزار و ۱۰۹ مسافر با ۴ پرواز شرکت هواپیمایی ماهان و تعداد ۹۹۱ مسافر با ۶ پرواز شرکت هواپیمایی هما در مسیر پروازی کرمان- نجف اعزام و پذیرش شدند./

نظر شما