شناسهٔ خبر: 20084 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اردیبهشت ماه به میزبانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود؛

نخستین کنفرانس بین‌المللی ریل- نفت و ریل- بندر

نخستین کنفرانس بین‌المللی ریل- نفت و ریل- بندر در تاریخ ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ۹۵ به میزبانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود که فرصتی منحصر بفرد در منطقه خاورمیانه برای تحقق و تبادل اطلاعات بین صنعت نفت، راه‌آهن و بنادر به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ اولین کنفرانس بین‌المللی ریل- نفت و ریل- بندر به میزبانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همکاری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) در تاریخ های ۲۷-۲۶ اردیبهشت ۹۵ (۱۶-۱۵ می ۲۰۱۶) و همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی صنایع و تجهیزات وابسته (RAILEXPO ۲۰۱۶)  در تهران برگزار می‌شود.

این کنفرانس بین‌المللی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی صنایع و تجهیزات وابسته (RAILEXPO ۲۰۱۶) تحت حمایت وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت ایران برگزار می‌شود.

کنفرانس بین المللی مذکور میزبان افراد تصمیم گیرنده در موضوعات حمل و نقلی و لجستیک در کل مناطق جهان و خصوصا افراد مرتبط با بازار حمل نفت و گاز و همچنین نمایندگانی از راه‌آهن‌ها، بنادر و بهره‌برداران حمل و نقل ترکیبی، پایانه‌های نفتی و گازی و مسئولان حامی و پشتیبان یا نظم دهنده این بازارها خواهد بود.

سخنرانان این کنفرانس از وزرا و مقامات رسمی ایران و همچنین نمایندگان رده بالای سازمان‌های بین‌المللی از جمله UIC برای جامعه ریلی بین‌المللی، مدیران توسعه بازار، حمل و نقل و لجستیک در شرکت‌های نفت، گاز و انرژی، بهره‌برداران ریلی بار از منطقه‌ خاورمیانه، آسیای مرکزی، آسیا، اروپا، مدیران ناوگان واگن مخزن و تولیدکنندگان مخزن نفتی، مقامات بخش بنادر و بهره‌برداران پایانه‌ها، مدیران بخش ایمنی و امنیت و شرکت‌های خدمات نفتی خواهند بود.

موضوعات مختلفی در این کنفرانس مطرح خواهد شد که زنجیره حمل و نقل ترکیبی برای محصولات نفت و گاز از موضوعات مطروحه خواهد بود.

همچنین توسعه کریدورهای بین‌المللی و بین قاره‌ای باری ریلی- فرصتی برای حمل و نقل نفت و گاز٬ تامین بودجه توسعه این کریدورها و مشارکت موفقیت‌آمیز بین صنایع نفت٬ خطوط کشتیرانی و بهره‌برداران از دیگر موضوعات مطروحه در کنفرانس خواهد بود.

چارچوب قانونی حمل و نقل بین‌المللی نفتی و حمل کالاهای خطرناک از طریق راه‌آهن٬ قابلیت بهره‌برداری یکسان و استانداردهای ایمنی٬ بهینه‌سازی وسائط نقلیه ریلی برای حمل نفت و گاز٬ فن‌آوری و پژوهش و تاثیر دیجیتا‌ل‌سازی قطارهای هوشمند٬ بهینه‌سازی زنجیره حمل و نقل و خدمات مشتری، مدیریت ناوگان، ایمنی و امنیت... دیگر موارد مورد بحث در این کنفرانس خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند به وب سایت کنفرانس به آدرس www.oilrailports.com مراجعه کنند.

 

نظر شما