شناسهٔ خبر: 20088 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما از روز چهارشنبه در نوار شمالی کشور/ هشدار هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها

دریای خزر سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما از روز چهارشنبه در نوار شمالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به سبب بارش باران، وزش باد شدید موقتی گاهی با رعد وبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در روز‌های دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

دوشنبه ۹۵/۱/۹: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و  بختیاری، شمال و شرق خوزستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، لرستان، بوشهر، غرب فارس، گیلان، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران.

سه شنبه ۹۵/۱/۱۰: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، جنوب فارس و بارش باران و برف در شمال آذربایجان غربی.

چهارشنبه ۹۵/۱/۱۱: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها در جنوب شرق فارس، هرمزگان و نیمه شمالی خراسان رضوی.

همچنین با توجه به پیش بینی بارش برف در جاده‌های کوهستانی البرز، شمال غرب و غرب لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها وجود خواهد داشت. با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، توصیه می شود اقدامات لازم جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید از جمله خودداری از توقف طولانی و برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها،  خودداری از رانندگی در مسیرهای آب گرفته و کاهش سرعت خودرو هنگام رخداد وزش باد شدید.

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه دیگری نیز با تحلیل آخرین داده‌ها و خروجی مدل‌های عددی هواشناسی از گذر امواج ناپایدار جوی از امروز تا پایان هفته از کشور خبر داد.

بر این اساس بارش باران، گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید موقت، بارش برف در جاده‌های کوهستانی و در برخی نقاط تگرگ در مناطق مختلف کشور به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

دوشنبه: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی.

سه شنبه: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و هرمزگان.

چهارشنبه: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان، جنوب فارس، یزد و سیستان و بلوچستان.

پنج شنبه: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، همدان، کردستان، گیلان، مازندران، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب فارس و ارتفاعات تهران و البرز.

جمعه: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، لرستان، همدان، مرکزی، سمنان، هرمزگان و کرمان.

شنبه: چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب اصفهان.

شایان ذکر است که از روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش یافته و این هوای سرد تا پایان هفته ماندگار خواهد بود. همچنین در ارتفاعات البرز از شمال شرق تا شمال غرب کشور و جاده ها و گردنه های کوهستانی در غرب و شمال غرب کشور بارش برف و وزش باد و در مناطق مستعد با کولاک برف پیش بینی می شود. در روز سه شنبه وزش باد در اصفهان، قم، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان شدید خواهد بود.

از این رو هم وطن هایی که قصد سفر به مناطق فوق دارند، اقدامات لازم را با توجه به شرایط جوی درنظرگرفته و همراه داشتن زنجیر چرخ و زمان بندی برنامه سفر برای اجتناب از مخاطرات جوی و ترافیک سنگین در روزهای پایانی هفته توصیه می شود.  

نظر شما