شناسهٔ خبر: 201039 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی ۱۲ مجتمع خدماتی- رفاهی زنجان برای میزبانی از زائران اربعین

راهداری زنجان معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از آمادگی ۱۲ مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی برای پذیرایی از زائران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان؛ سیده زهرا میرصدری، معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل با عنوان این مطلب که این مجتمع‌ها در مسیرهای ارتباطی استان، به ویژه مسیر تردد زائران غرب کشور به سمت مرز مهران، مستقر شده‌اند افزود: مجتمع‌ها با امکانات رفاهی مناسب، در نقاط مختلف آزاد راه و ترانزیت زنجان-قزوین، آزاد راه و ترانزیت زنجان-تبریز، محور زنجان-بیجار و محور سلطانیه -همدان و قیدار-ابهر جانمایی شده‌اند تا سفری ایمن و آسوده را برای زائران عزیز فراهم آورند که از جمله این مجتمع‌ها می‌توان به مجتمع ملل در کیلومتر ۹۹ اتوبان زنجان-قزوین، پاسارگاد کیلومتر ۹۲زنجان-قزوین، غزال کیلومتر۷۸ زنجان-قزوین، شهر آفتاب در کیلومتر ۴۹ زنجان-قزوین، مجتمع لاله هیدج در کیلومتر ۷۵ زنجان-قزوین، آی سو کیلومتر ۱۰ آزاد راه زنجان -تبریز، گون آی کیلومتر ۸ محور زنجان-تبریز، مجتمع رونیکام در ۳۳ کیلومتری محور زنجان-تبریز، شهریار کیلومتر ۶۵ زنجان-تبریز، ولایت کیلومتر ۵ سلطانیه-همدان، مجتمع امام خمینی کیلومتر ۵۵ محور زنجان-بیجارو مجتمع مارال کیلومتر ۲ محور نیک پی-ماه نشان اشاره کرد.

میرصدری با تاکید بر نقش حیاتی مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در ارتقای ایمنی سفر، به زائران توصیه کرد: برای پیشگیری از خستگی و کاهش خطر سوانح رانندگی، پس از هر ۲ ساعت رانندگی، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند. این اقدام پیشگیرانه، نقشی کلیدی در کاهش خطرات احتمالی و تضمین سفری امن و بی‌دغدغه خواهد داشت.

وی به نظارت ویژه این اداره کل بر عملکرد مجتمع‌های خدمات رفاهی در این ایام اشاره کرد و یادآور شد: تجهیز نمازخانه‌ها به اقلام موردنیاز و تأمین سرمایش مناسب، نظافت سرویس‌های بهداشتی و خدمات دهی مستمر سایر بخش‌های مجتمع های بین راهی نظیر جایگاه سوخت مورد تأکید و نظارت است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان یادآور شد: زائران برای دسترسی راحت‌تر به موقعیت و امکانات مجتمع‌های فعال در سطح استان می‌توانند به سامانه www.۱۴۱.ir مراجعه کرده یا از طریق شماره ۱۴۱ بازخوردهای خود درخصوص وضعیت مجتمع‌های خدمات رفاهی را ثبت کنند تا توسط کارشناسان این اداره کل مورد بررسی قرار بگیرد.