شناسهٔ خبر: 20108 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ناظر ویژه وزارت کشور اعلام کرد:

کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی سفرهای نوروزی به علت بارش برف و باران

باران ناظر ویژه وزارت کشور گفت: تعداد سفرهای نوروزی به علت بارش های برف و باران و وضعیت جوی نامساعد در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، غلامعلی فرمانی گفت: اقدامات خوبی در حوزه خدمات هلال احمر و اورژانس در نوروز امسال انجام شده است که این خدمات به ویژه در بخش کشیک‌های بیمارستانی برای خدمات‌دهی به مسافران، قابل توجه بود.

فرمانی با بیان اینکه خدمات مناسبی در مراکز گردشگری و توریستی به مسافران ارائه می‌شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز در مدارس علاوه بر فرهنگیان به سایر اشخاص اسکان داده شده نیز خدمات در خور توجهی ارائه کرده است.

ناظر ویژه وزارت کشور گفت: طی بازدیدهای انجام شده وضعیت جوی نامناسبی مشاهده نشد و بارندگی نیز بر زیبایی سفرها افزوده است.

وی تاکید کرد: بزرگ نمایی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما از وضعیت جوی منجر به کاهش تعداد مسافران در نوروز امسال شده است و تعداد سفرهای نوروزی به علت بارش های برف و باران و وضعیت جوی نامساعد ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافت.

این بازرس ویژه وزارت کشور برای بازدید از خدمات دهی مراکز اقامتی، خدماتی، پذیرایی و گردشگری زنجان به این استان سفر کرده بود.

پیش از این نیز ناظر و بازرس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از مراکز خدماتی، اقامتی و گردشگری زنجان بازدید کرده بود که نتیجه این بازدیدها نیز از نحوه خدمات دهی رضایت بخش بود.

امسال برای نخستین بار وزارت کشور برای بازدید از نحوه خدمات دهی به مسافران و گردشگران، بازرس ویژه تعیین کرده و در این حوزه دست به کار شده است.

بازدیدهای انجام در تمام استان ها به صورت مشترک با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف به ویژه تعزیرات حکومتی، دادستانی، صنعت، معدن و تجارت، اصناف و میراث فرهنگی روزانه انجام و نتیجه آن به دبیرخانه ستاد مرکزی خدمات تسهیلات سفر کشور ارسال می شود.

تا هشت فروردین در زنجان ۳۳۰ فقره بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، خدماتی و گردشگری انجام شده است.

نظر شما