شناسهٔ خبر: 20127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نجات سرنشینان سه خودرو در حاشیه دریاچه اوان/ ریزش و رسوب گرفتگی گسترده جاده در منطقه الموت

راهداری رئیس اداره راه و شهرسازی الموت از انسداد و بازگشایی مداوم و مقطعی در راههای اصلی و فرعی منطقه الموت در بارش های اخیر خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ابوالفضل لطفی با اشاره به بارش قابل توجه باران در روزهای گذشته گفت: ۱۰ نفر از هم میهنان با سه دستگاه خودرو که در حاشیه دریاچه اوان چادر زده بودند درمیان سیلاب محاصره شدند که با تلاش همکاران راهدار پس از پاکسازی و سیلاب برداری، نجات یافتند.

لطفی همچنین از انسداد گردنه کماسر خبر داده و افزود: این گردنه در محور الولک به دستجرد سفلی به علت رانش زمین و ریزش کوه دچار انسداد کامل شده بود که پس از چند ساعت عملیات پیوسته بازگشایی گردید.

این مقام مسوول در ادامه عنوان کرد: در مسیرهای قزوین رازمیان، قزوین رجایی دشت، معلم کلایه و گرمارود نیز شاهد ریزش کوه و جاری شدن گل و لای و رسوبات به طور مداوم و مقطعی در سطح جاده بودیم که با اقدامات بدون وقفه، در تمامی انسدادها بازگشایی انجام شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی الموت با اشاره به گستردگی حجم رسوب گرفتگی در منطقه الموت اظهار داشت: راه دسترسی حدود ۴۰ روستا در اثر آب بردگی شدید، ریزش کوه و جاری شدن رسوبات گل و لای دچار اختلال تردد یا انسداد شده که تجهیزات راهداری برای بازگشایی محورها اعزام شدند.

به گفته ی لطفی بیش از ۲۷ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک و ۳۶ نفر راهدار به شکل شبانه روزی مشغول بازگشایی و مناسب سازی راههای منطقه الموت میباشند.

مهندس لطفی افزود: در برخی روستاهای واقع در ارتفاعات از جمله خشکچال و اوانک شاهد بارش برف بوده ایم.

رییس اداره راه و شهرسازی الموت در پایان تاکید کرد: با توجه به بارش صورت گرفته و سیلابی شدن رودخانه ها، مسافران عزیز از نشستن در حاشیه رودخانه ها پرهیز کرده و در جاده ها نیز علاوه بر رعایت سرعت ایمن از شتابزدگی در رانندگی جدا خودداری نمایند.

نظر شما