شناسهٔ خبر: 20139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۱۰ مسافر در راه مانده نوروزی در راهدارخانه‌های گلستان اسكان يافتند

مبارک قدم مديركل راه و شهرسازي گلستان با اشاره به نقش امدادرساني راهداران در طرح نوروزي راهداري، گفت: با آغاز اين طرح و شروع مسافرت هاي نوروزي از ۲۵ اسفند تا هشتم فروردين ماه، ۱۱۰ نفر از مسافران در راه مانده نوروزي در ۲۳ باب راهدارخانه استان اسكان يافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني اداره كل گفت: در اين ايام همچنين به ۲۲۰ دستگاه خودرو كمك رساني شده و براي ۳۵ دستگاه خودرو تعميرات لازم صورت گرفته است.

مبارك قدم با اشاره به شرايط جوي حاكم در ارتفاعات استان طي ايام نوروز، گفت: از ۲۵ اسفند تا هشتم فروردين ماه، ۱۸۹ هزار و ۷۰۰ متر مكعب برفروبي در ۱۱ محور استان به طول ۳۰۰ كيلومتر انجام شده است.

به گفته وي، براي انجام اين عمليات ۳۰۰ تن شن و ۹۰۰ تن نمك مصرف شده است.

وي ادامه داد: در اين بازه زماني ۵۶ گشت راهداري براي بررسي و رفع حوادث احتمالي در طول راه هاي استان در حال گشت زني بودند.

به گفته مبارك قدم، در طرح نوروزي اداره كل ۹ اكيپ امدادي و ۴۴ اكيپ سيار به طور متوسط با حضور فعال ۱۱۷ نفر از نيروها و عوامل راهداري براي انجام عمليات راهداري و خدمات دهي به مسافران در طول شبانه روز در راه هاي استان تردد داشته اند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان از استقرار چهار ايستگاه راهداري در محورهاي اصلي و پرتردد استان به عنوان بخشي ديگر از خدمات طرح راهداري نوروزي براي مسافران نام برد و گفت: تعمير و نصب يك هزار و ۳۹۰ تابلوي اخطاري، انتظامي، مسيرنما و جهت نما، مرمت يك هزار و ۹۲۰ عدد تابلو و علائم افقي و ۶۸۰ مترطول حفاظ گاردريل بخشي ديگر از خدمات نوروزي راهداران در طول راه هاي استان بوده است.

وي اضافه كرد: از نصب بنرهاي حاوي شعارهاي ايمني و نوروزي، اقامه نماز، اطلاع رساني تلفن گوياي ۱۴۱ و وضعيت راه ها نيز به عنوان بخشي ديگر از خدمات نوروزي راهداران در طول راه ها مي توان ياد كرد. 

نظر شما