شناسهٔ خبر: 20140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی گلستان:

با تمام توان و ظرفيت برای موج دوم سفرهای نوروزی آماده هستيم

جلسه مديركل راه و شهرسازي گلستان با اشاره به آغاز دور دوم سفرهاي نوروزي و روز طبيعت، گفت: با تمام توان و ظرفيت براي موج دوم سفرها و ارائه خدمات موثر و كارا به هم استاني ها و مسافران نوروزي آماده هستيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس"ابراهيم مبارك قدم" در اولين جلسه كميسيون اجرايي مديريت ايمني حمل و نقل استان در سال ۹۵ در سالن جلسات معاونت عمراني استانداري گلستان افزود: علاوه بر اقدامات و برنامه ريزي هاي صورت گرفته در طرح راهداري نوروزي، با استقرار ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين در مناطق حساس و مستعد بارش برف و وقوع سيلاب، به راهداران و ادارات تابعه شهرستاني آماده باش داده شده تا در صورت نامساعد شدن شرايط جوي و وقوع سيلاب اقدامات لازم را بعمل آورند.

وي در بخش ديگري از سخنانش، عملكرد طرح راهداري نوروزي را تا به امروز موفقيت آميز خواند و گفت: براساس ارزيابي هاي بعمل آمده تاكنون مشكلي در اجراي طرح ديده نشده و اين طرح به نحو احسن و با حضور با قوت راهداران در طول راه هاي استان در حال اجراست.

مبارك قدم اظهارداشت: از زمان اجراي طرح راهداري نوروزي تاكنون و با وجود ناپايدار بودن شرايط جوي، هيچ راهي مسدود نشده و تردد در سطح جاده ها نيمه سنگين اما روان بوده است.

وي گفت: گزارش نشدن شكايت مكتوب و تلفني به اداره كل، بيانگر رضايت مردم و مسوولان از روند اجراي طرح راهداري راه و شهرسازي مي باشد.

مبارك قدم با اشاره به اينكه از زمان شروع مسافرت هاي نوروزي تاكنون ۲۰ هزار تماس تلفني با تلفن گوياي ۱۴۱ جهت دريافت اطلاعات راه ها، وضعيت هوا و اطلاعات سفر برقرار شده است، به رانندگان تاكيد كرد كه برقراري تماس با اين تلفن و سامانه پيامكي ۱۰۰۰۱۴۱ سفري ايمن و آرام را براي آنان به همراه خواهد داشت.

وي يادآورشد: مركز مديريت راه هاي استان به شماره ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ در طول شبانه روز و به صورت لحظه اي آخرين اطلاعات و شرايط جوي حاكم بر راه ها را به مسافران اعلام مي كند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان با اشاره به آخرين روزهاي تعطيلات نوروزي و روز طبيعت و افزايش ترافيك هاي محلي و عبوري در محورها بخصوص محورهاي منتهي به تفرجگاهها از تمام دستگاههاي حاضر در ستاد خدمات سفر خواست با تمام توان و با افزايش ظرفيت ها در اين مقطع وارد عمل شوند.

وي افزود: با توجه به مصوبه كميسيون ايمني راه هاي كشور، از ساعت ۶ صبح الي ۲۲ شب روزهاي ۱۲ و ۱۳ فروردين ماه، تردد انواع تريلر و كاميون در محورهاي گلوگاه، گرگان، جنگل گلستان و چمن بيد ممنوع است.

مديركل راه و شهرسازي گلستان اضافه كرد: محورهاي گردشگري و پرتردد استان نظير درازنو در كردكوي، توسكستان- چهارباغ در گرگان، دهنه محمد آباد و زرين گل علي آباد كتول، محور راميان- اولنگ و فارسيان در گاليكش، دوزين و تنگه چهل چاي در مينودشت، اسكله بندرتركمن، محور پارك ملي جنگل گلستان و محور خالد نبي در شهرستان كلاله با حجم ترافيك بالايي در اين روزها روبرو مي شوند كه رعايت نكات ايمني و همكاري با ماموران راهداري و پليس راه در روان و ايمن كردن تردد در آنها بسيار موثر خواهد بود.

وي، برقراري ايمني ترافيك را مقوله اي مهم در اين ايام تلقي كرد و گفت: پوشش خدمات دهي به تمام محورهاي پرتردد استان در فراهم كردن اين مساله بسيار موثر خواهد بود.

فرمانده پليس راه گلستان نيز گفت: بزرگترين رزمايش سازمان هاي امدادي و خدماتي در تعطيلات نوروزي اتفاق مي افتد.

سرهنگ" علي عبدي"، مهمترين دلايل تصادفات در حوزه راه هاي استان را، عدم توجه به فاصله طولي و عرضي و عدم رعايت حق تقدم و تغيير مسيرهاي ناگهاني دانست.

وي به رانندگان توصيه كرد كه قوانين راهنمايي و رانندگي و حق تقدم را در طول مسير رعايت كنند.

در ادامه جلسه، ديگر دستگاههاي عضو كميسيون به بيان اقدامات و برنامه ريزي هاي در دست اقدام دستگاه تابعه براي خدمات دهي هرچه بهتر به مسافران نوروزي در روزهاي پاياني تعطيلات پرداختند.

نظر شما