شناسهٔ خبر: 20146 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپيمايی كشوری اعلام کرد:

جابه جايی بيش از ۲ ميليون و ۱۴۰هزار مسافر از آغاز سفرهای نورزوی تا نهم فروردين

مسافرت هوایی سازمان هواپيمايي كشوري از جابه جايي بيش از ۲ميليون و ۱۴۰هزار مسافر از آغاز سفرهاي نوروزي تا پايان روز نهم فروردين ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رضا جعفرزاده افزود: از آغاز پروازهاي نوروزي تا پايان روز نهم فروردين ماه بالغ بر ۱۶ هزار و ۱۴۰ پرواز برنامه اي و فوق العاده داخلي و خارجي از تهران و ساير شهرستان ها انجام شده است.

وي با بيان اينكه در ايام نوروز از مجموع ۲۶۸ فروند هواپيماي در اختيار شركت هاي هواپيمايي، ۱۶۴ فروند هواپيما و از مجموع ۴۴هزار و ۸۸۹ صندلي، ۲۷ هزار و ۲۱ صندلي پرواز فعال بوده است، گفت: علي رغم عدم توازن عرضه و تقاضا در بخش هوايي سازمان هواپيمايي كشوري تلاش كرده است تا حتي الامكان، با هماهنگي هايي كه با بخش هاي فني و عملياتي شركت هاي هواپيمايي از طريق استاندارد پرواز سازمان به عمل آمده نسبت به فعال شدن هواپيماها و استفاده حداكثري با حفظ اصول ايمني، پاسخگوي انتظارات متقاضيان بخش هوايي در ايام نوروز باشد.

جعفرزاده اظهارداشت: از ۲ميليون مسافر جابه جا شده بيش از ۱.۵ ميليون مسافر داخلي و ۶۰۶هزار مسافر خارجي بوده است. آمار تاخيرات به جز مواردي كه تعدادي از پروازها به علت وضعيت بد جوي فرودگاه مقصد كنسل و يا با تاخير طولاني تر مواجه شده است شاهد تاخيرات قابل توجهي نبوده ايم.

نظر شما