شناسهٔ خبر: 20160 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۷۱درصدی تصادفات فوتی در استان قم/ ترافیک نیمه سنگین در اتوبان قم - تهران

ترافیک اتوبان کرج رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی قم از کاهش ۷۱ درصدی تصادف های فوتی و ۲۷ درصدی تصادف های جرحی در جاده های این استان در ایام تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سرهنگ اردشیر جمشیدی راد روز گفت: با وجودی که میزان ترددها در جاده های این استان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز ۱۱ فروردین ماه جاری با پنج میلیون و ۸۲۰ هزار و ۱۶۵ دستگاه خودرو دارای شش درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ولی میزان تصادف های خسارتی نیز در این مدت ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به محدودیت ترافیکی روز ۱۲ فروردین در قم اظهار کرد: از ساعت ۱۴ تا ۲۲ امروز از جاده سلفچگان به سمت قم و جاده قدیم تهران به سمت قم و بالعکس تردد وسایل نقلیه سنگین به استثتای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی ممنوع است.

وی ادامه داد: فردا ۱۳ فروردین نیز از ساعت هفت تا ۲۴ تردد وسایل سنگین به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی در جاده های سلفچگان به قم، جاده قدیم تهران به قم و بالعکس و اتوبان کاشان به سمت قم و جاده قدیم کاشان به سمت قم ممنوع است و جاده هایی به عنوان جایگزین برای رانندگان این وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راه قم به ایرنا گفت: برای جاده کهک نیز فردا از ساعت ۱۴ تا ۲۲ تردد از سمت سه راهی لنگرود به کهک و پردیسان به کهک ممنوع خواهد بود و جاده معدن منگنز به عنوان جاده جایگزین در نظر گرفته شده است.

ترافیک نیمه سنگین در اتوبان قم - تهران

سرهنگ جمشیدی راد با اشاره به وضعیت کنونی ترافیک در جاده های قم تاکید کرد: ترافیک در اتوبان تهران - قم، کمربندی امام علی (ع) و جاده قم - سلفچگان نیمه سنگین و در بقیه جاده ها روان است.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به پایان تعطیلات نوروزی و بیشتر شدن تردد در جاده ها از رانندگان خواست از هم اکنون نسبت به زمان بازگشت خود به شهرهای مبدا برنامه ریزی کرده و ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با پرهیز از هرگونه عجله و شتاب با سرعت مطمئنه در جاده ها رانندگی کنند.

قم دارای هشت راه راه اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم –کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر است.

استان قم در شاهراه مسیرهای ۱۷ استان کشور قرار گرفته است.

نظر شما