شناسهٔ خبر: 20164 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خروج سامانه بارشی از نیمه شرقی کشور در روز شنبه/ آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی در دو روز آینده

باران کارشناس سازمان هواشناسی از خروج سامانه بارشی از نیمه شرقی کشور در روز شنبه خبر داد و گفت: در دو روز آینده شاهد آبگرفتگی معابر و همچنین اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی در این مناطق بر اثر بارش برف خواهیم بود.

امین حسین نقشینه درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: امروز برای مناطقی از نیمه جنوبی کشور در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان انتظار رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

نقشینه با بیان اینکه موج جدید بارشی امروز از نیمه شمال غرب وارد کشور شده و نیمه شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد گفت: امروز مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی نقاط از غرب و از بعد از ظهر تا استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی همچنین استان‌های زاگرس مرکزی تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که این سامانه فردا جمعه، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق را تحت تأثیر قرار می‌دهد گفت: فردا به تدریج از میزان ابرها از سمت شمال غرب و غرب کاسته شده و انتظار می‌رود روز شنبه سامانه بارشی در شمال شرق فعالیت خود را ادامه داده و به تدریج از کشور خارج شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در این‌باره اضافه کرد: شدت بارندگی‌های امروز در استان گیلان، غرب استان مازندران، مناطقی از کرمان و شمال هرمزگان بوده و برای فردا روز طبیعت نیز این شدت بارندگی در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شرق سمنان گزارش شده است.

نقشینه در ادامه از آبگرفتگی معابر و همچنین اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی در این مناطق بر اثر بارش برف خبر داد و گفت: توده هوای سرد تا روز جمعه در مناطق اعلام شده و استان‌های نیمه شمالی   استقرار داشته و در دو روز آینده استان‌های نیمه شرقی کشور را  تحت تأثیر وزش باد شدید و گرد و خاک قرار خواهد داد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی خلیج فارس، دریای خزر و دریای عمان به ترتیب در سه و دو روز آینده مواج خواهد بود.

وی همچنینی در بخشی از سخنانش آسمان عراق را همراه با افزایش سرعت وزش باد در طول امروز بیان کرد و گفت:  همین امر می‌تواند موجب پدیده گرد و غبار در استان‌های جنوبی کشور شود.

نقشینه درخصوص شرایط جوی آسمان تهران نیز در این سه روز اعلام کرد: از بعدازظهر انتظار افزایش ابر و رگبار باران را در شهرهای شمالی و بارش برف و باران را در ارتفاعات برای تهران انتظار داریم در حالی که پیش‌بینی می‌شود از بعد از ظهر فردا آسمان پایتخت نیمه ابری دیده شود.

وی در پایان بیشینه دمای امروز تهران را ۱۲ و فردا را ۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: کمینه دمای فردا صبح تهران به ۲ درجه خواهد رسید د رحالی انتظار می‌رود دمای هوای آبعلی و فیروزکوه در استان تهران فردا به ۸ درجه زیر صفر نیز برسد./

نظر شما