شناسهٔ خبر: 20165 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان قزوین خبر داد:

آماده باش دستگاه‌های خدمات‌رسان استان قزوین در دو روز آخر تعطیلات/ مردم هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند/ آمادگی برای روبه‌رویی با برف و باران در جاده

قزوین رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان قزوین گفت: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در آماده باش کامل هستند تا خدمات لازم را به مسافران ارائه کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر، ایوب رحیمی در جلسه ستاد مدیریت بحران که چهارشنبه شب در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: با تلاش شبانه‌روزی همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از جمله پلیس راه، نیروی انتظامی، هلال احمر، راهداری، اورژانس، آتش‌نشانی، امداد خودرو، پایانه‌ها در تعطیلات نوروزی خدمات خوبی به مسافران ارائه شد و تا پایان طرح نوروزی این فعالیت‌ها ادامه خواهد یافت.

مردم هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند

وی بیان کرد: در روزهای آخر هفته بر اساس گزارش‌های هواشناسی شاهد بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان خواهیم بود لذا باید آمادگی لازم را برای شرایط اضطراری و کمک رسانی و اسکان مسافران داشته باشیم.

رحیمی اظهارداشت: دهیاران و فرمانداران لازم است نسبت به اطلاع رسانی بموقع در خصوص شرایط جوی با کمک صدا وسیما و رسانه های گروهی و نیز نصب پلاکارد و بنر در مسیرهای عبور مردم بویژه در محورهای جاده کورانه، زیاران، الموت و کوهین اقدام و مسافران را از خطر حضور در کنار رودخانه ها آگاه کنند.

ضرورت تامین سوخت جایگاههای بنزین

وی تصریح کرد: استقرار ۷۷ تیم پلیس راه و ۴۰ تیم راهداری و نیروهای اورژانس و هلال احمر در روزهای پایانی طرح هم پیش بینی شده تا این روزها نیز بدون حادثه در استان سپری شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: تامین سوخت جایگاه‌ها و پیش بینی جایگاه سیار توزیع بنزین در محورهای مواصلاتی از کارهای دیگری است که برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در استان انجام شده است.

نظارت بر مراکز خدماتی بین راهی و توزیع مواد غذایی

رحیمی یادآورشد: در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی لازم است اکیپ های گشت و بازرسی برای نظارت بر فعالیت مجتمع های بین راهی و مراکز توزیع مواد غذایی وارد ماموریت شوند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

وی گفت: توزیع کیسه زباله برای جمع آوری زباله در روز طبیعت، آماده باش نیروها در گردنه های کوهین، آوج، بهرام آباد، هجیب در صورت بارش برف ضروری است تا در صورت امکان زمینه اسکان در راه ماندگان فراهم شود.

رحیمی اظهارداشت: حضور نیروهای پلیس و امدادی در جاده ها می تواند موجب آرامش بیشتر مردم و رعایت قوانین شود که این کار به کاهش سوانح هم منجر خواهد شد.

وی افزود: با دریافت گزارش‌های دستگاه‌ها خوشبختانه شاهد کاهش سوانح، سرقت‌ها و جرایم هستیم که در این میان نقش نیروهای پلیس بسیار برجسته و قابل توجه است.

رحیمی گفت: کاهش ۲۱ درصدی سرقتها و افزایش ۲۴۴ درصدی کشفیات نیروی انتظامی در تعطیلات نوروزی موجب تقویت احساس امنیت در مردم و ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه شده است و با وقوع دو فقره سرقت خشن و مسلحانه در قزوین و شریفیه شاهد حضور موثر پلیس و دستگیری سارقان در کمتر از سه روز بودیم که این اقدام جای تشکر دارد.

وی جمع آوری دست فروشان در این ایام را ضروری دانست و گفت: جمع آوری متکدیان و دست فروشان، برقراری ایست بازرسی در برخی محورها، آماده باش بالگردهای هلال احمر و اورژانس برای پرواز اضطراری و حضور موثر پلیس در مسیرها می تواند به کاهش حوادث کمک کند.

نظر شما