شناسهٔ خبر: 20175 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۲۵درصدی آمار جانباختگان حوادث جاده ای در فارس

تصادف جاده‌ای فرمانده انتظامی استان فارس گفت : با وجودی که آمار تصادفات نسبت به سال گذشته در جاده های مواصلاتی این استان رشد ۲۰ درصدی را نشان نمی دهد اما آمار جانباختگان تصادفات ۲۵ درصد کاهش داشته است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس سردار احمد علی گودرزی این کاهش آمار فوتی حوادث جاده ای را ناشی از حضور فعال پلیس و سایر نیروهای امدادی در قالب گشت های هوایی و زمینی ۲۴ساعته و همکاری خوب مردم و مسافران نوروزی طی این ایام عنوان کرد.

سردار گودرزی همچنین گفت : از ابتدای سال ۹۵افزایش ۱۸درصدی تعداد مسافران نوروزی در محورهای مواصلاتی استان فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل موجب گردید که میزان تردد ثبت شده خودرویی نیز هم از افزایش قابل ملاحظه ای برخوردار باشد.

وی گفت: درایام نوروز نیروی انتظامی در ابعاد سرقت،ایجاد امنیت جامعه، جلوگیری از تصادفات و همچنین وجود ماموران نامحسوس در مکان های مذهبی و تفریحی تلاش های شبانه روزی بسیاری را انجام داده است که این امر سبب کاهش جرائم و تصادفات شده است.

سردار گودرزی اضافه کرد: نیروی انتظامی ۱۵۰ ایستگاه نوروزی در سطح استان فارس برای راهنمایی مسافرین قرار داده است و همچنین دو دستگاه بالگرد هوایی هم برای بررسی ترافیک در جاده ها در حال خدمات رسانی است.

به گفته هادی مدرس زاده رحمانپور مدیر مرکز مدیریت راههای استان فارس در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۱ فروردین ماه سالجاری ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۳۲۸ تردد در محورهای این استان ثبت گردیده است .

همچنین به گفته غلامعلی حق شناس قائم مقام ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش استان فارس از ۲۵اسفند ۹۴تا صبح امروز ۱۲ فروردین بیش از ۷۹۶ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب ۱۵۹ هزار و ۳۰۰ خانواده و در مجموع ۲ میلیون و ۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر شب در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش اقامت داشتند. و از سویی مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس هم از رشد ۱۳درصدی مسافران نورزی در مراکز اقامتی این استان از آغاز تعطیلات نروزی تا تا پایان روز یازدهم فروردین ماه ۹۵خبر داده است .

نظر شما