شناسهٔ خبر: 20181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد

راه‌ ارتباطی ۳۵ روستا در استان قزوین مسدود شد/ انجام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در روز طبیعت/امکان تردد در گردنه‌های الموت با زنجیر چرخ

برف‌روبی نمک‌پاشی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به این خبر که بارش برف در روز طبیعت راه دسترسی ۳۵ روستا در استان را مسدود کرده است گفت: راهداران با استفاده از ماشین آلات راهداری مشغول برفروبی و نمک پاشی در محورها هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جواد حق لطفی در این باره گفت: در گردنه های کوهین آزادراه قزوین رشت، سلطانبلاغ منطقه آوج در محور قزوین همدان و هچنین در جاده دانسفهان رحیم آباد شاهد بارش برف هستیم که ماشین آلات راهداری  مشغول برفروبی و نمک پاشی در این محورها هستند.

وی در ادامه افزود: بارش برف خفیف در آزادراه قزوین زنجان و همچنین بارش باران در آزادراه قزوین آبیک نیز نیازمند احتیاط بیش از پیش رانندگان برای عبور از این محورها با توجه به حجم ترافیک میباشد.

مهندس حق لطفی با اشاره به بارش برف در منطقه الموت عنوان کرد: در گردنه های قسطین لار و بهرام آباد به علت برف و کولاک حرکت با زنجیر چرخ در حال انجام است.

مدیر راهداری استان با بیان اینکه در کلیه محورها تردد در حال انجام بوده و خوشبختانه مشکلی در این رابطه وجود ندارد، یادآور شد: با توجه به سفرهای انجام شده درنوروز، طی امروز و فردا حجم ترافیک در راههای استان قزوین افزایش خواهد یافت که این موضوع نیازمند صبر و حوصله و پرهیز از عجله در هنگام رانندگی می باشد.

حق لطفی در پایان خاطر نشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی همچون گذشته با بیش از ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات و ۳۰۰ راهدار در قالب تیم های تخصصی راهداری در حال آماده باش قرار دارد تا هر گونه مانع و موضوع احتمالی پیش آمده را بر طرف نماید.

انسداد ۳۵ راه روستایی در استان

جواد حق لطفی گفت: طی بارش برف در چند ساعت گذشته راه دسترسی ۳۵ روستا در سطح استان و در حوزه های قزوین، الموت، تاکستان، بویین زهرا، آوج و کوهین مسدود شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات راهداری در محورهای شریانی و اصلی در ساعات گذشته افزود: ماشین آلات و تجهیزات راهداری از نیمه شب گذشته در محوهای آزادراه و جاده قدیم قزوین – رشت، قزوین – همدان، رحیم آباد دانسفهان و قزوین الموت عملیات نمکپاشی و برفروبی را آغاز کرده و مشغول پاکسازی و مناسب سازی این محورها هستند.

مهندس حق لطفی با اشاره به اینکه حرکت در گردنه های قسطین لار و بهرام آباد همچنان با زنجیر چرخ انجام می شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم ترافیک در ساعات آینده اولویت برای بازگشایی و آماده نگاه داشتن راهها با محورهای شریانی و اصلی می باشد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی یادآور شد: در چند ساعت آینده تجهیرات و ماشین آلات راهداری برای بازگشایی راههای روستایی مسدود شده اعزام خواهند شد.

نظر شما