شناسهٔ خبر: 20183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات آماری تردد خودروها در جاده‌های ۲ استان کشور

ثبت تردد بیش از ۴۶ میلیون خودرو در محورهای مازندران و البرز تا ۱۲ فروردین

سفر جاده‌اي جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از تردد ۲۲ میلیون و ۳۵۵ هزار دستگاه خودرو در جاده های استان از آغاز تعطیلات نوروزی تا دوازدهم فروردین خبر داد همچنین مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مسافربری البرز گفت: ۲۴ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۲۸۹ تردد در جاده های این استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز گذشته ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی نبیان روز جمعه با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت که این میزان تردد در مقایسه با سال گذشته افزایش نشان می دهد .

وی افزود : دور دوم تعطیلات نوروزی در مازندران بویژه چند روز گذشته به خاطر شرایط آب و هوایی دچار اختلال شد و مسافران امسال بازگشت از سفر را زودتر آغاز کردند .

معاون استاندار با اشاره به همراه شدن برگشت مسافران نوروزی مازندران با بارش باران و برف در ارتفاعات ، گفت : تمام تلاش راهداران بر این است تا برگشت بی خطر و عاری از مشکلی را برای مسافران رقم بخورد.

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران افزود : از ۲۷ اسفند تاکنون سه هزار و ۱۶۰ نفر در قالب اکیپ راهداری در گردنه ها و طول محورهای استان حضور داشتند و حدود سه هزار دستگاه ماشین آلات موردنیاز یدک کش و امداد خودرو هم در محورهای مواصلاتی مازندران به مسافران خدمات ارائه دادند.

وی از افزایش هفت درصدی اقامت مسافران نوروزی در مازندران خبر داد و گفت که آمار اقامت تا دوازدهم فروردین به ۱۰ میلیون و ۵۱۳ هزار نفر شب رسید.

مازندران بر اساس آمارهای رسمی در تعطیلات نوروزی پارسال میزبان حدود ۱۰ میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی بود.

نبیان تلاش و کوشش عوامل و دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران را برای جذب و ماندگاری مسافران نوروزی در سال جاری حائز اهمیت دانست و گفت : جذابیت روستاها هم امسال برای مسافران بیشتر از سال های پیش مشخص شد.

دبیرکمیته دهیاری های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران هم در این جلسه گفت : روستاهای استان در تعطیلات نوروزی امسال مملو از مسافر بود .

روح الله علیزاده افزود : بیش از پنج میلیون نفر تا دیروز از روستاهای مازندران بازدید و بیش از نیمی از این تعداد شب را در روستاها اقامت کردند .

وی با اشاره به اینکه می بایست بیشتر از ظرفیت های حوزه روستایی استفاده برد ، ادامه داد : بایستی تورهای یک روزه گردشگری را در روستاهای مازندران راه اندازی بکنیم.

مازندران بر اساس آمار وزارت کشور بیش از سه هزار روستا دارد که از این تعداد دو هزار پارچه ،دارای دهیاری است.

بر اساس اعلام میراث فرهنگی تاکنون ۳۰۰ روستای گردشگری در مازندران شناسایی شده است .

بیش از ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده های البرز ثبت شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مسافربری البرز از ثبت ۲۴ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۲۸۹ تردد در جاده های این استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز گذشته خبرداد.

قاسم باقری روز جمعه به ایرنا گفت: میزان تردد در محورهای مواصلاتی مختلف استان البرز در این مدت نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

وی به تشریح تعداد ترددهای انجام شده در محورهای مختلف پرداخت و اظهار داشت: روز گذشته در آزاد راه کرج- تهران و بالعکس ۲۵۴ هزار و ۲۸۲ تردد که نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۴.۶ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین میزان ترددهای انجام شده در آزاد راه کرج- قزوین و بالعکس که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۴.۶ درصد رشد داشته، ۱۱۸ هزار و ۵۹۸ تردد ثبت شده است.

باقری تعداد ترددهای انجام شده در محور کرج- چالوس و بالعکس را در روز پنج شنبه سه هزار و ۱۷۴ تردد عنوان کرد و اضافه کرد: این میزان تردد نسبت به روز مشابه در سال پیش، ۲۳.۱ درصد کاهش نشان می دهد.

وی در پایان افزود: در مجموع در گذشته یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۴۱۵ تردد در جاده های مختلف استان البرز انجام شده است.
استان البرز دارای یک هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک کشور مربوط به جاده های این استان می باشد.

نظر شما