شناسهٔ خبر: 20221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور فعال اكیپ‌های راهداری استان بوشهر در تعطیلات ایام نوروز

راهداری مدیریت راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر از حضور فعال اكیپ‌های راهداری در تعطیلات ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر، عبدالكریم اخترشناس با بیان اینكه تعداد ۳۱۵ راهدار در طرح نوروزی امسال در بوشهر فعالیت دارند تصریح كرد: این تعداد راهداری در قالب ۳۶ اكیپ راهداری شامل ۱۴۵ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبك و ۱۳ راهدار خانه ثابت وموقت در راه‌های مواصلاتی استان فعالیت می‌كنند.

عبدالكریم اخترشناس از حضور گسترده اكیپ‌های سیار با هدف رفع نقص احتمالی كاربران جاده‌های استان نیز خبر داد و یادآور شد: در تعطیلات نوروزی امسال اكیپ‌های سیار در محورهای ارتباطی بوشهر تعداد ۷۶ خودروی در راه مانده با استفاده از امكانات و تجهیزات داخلی مستقر خدمات مكانیكی ارائه دادند.

وی همچنین از اسكان تعدادی از مسافرین نوروزی در راهدارخانه و ادارات شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: در این ایام و با تمهیدات بعمل آمده و آماده‌سازی و تجهیز راهدارخانه‌‌های این استان، تا هم اكنون پذیرای حدود ۱۳۸۳نفر شده‌ایم.

این مقام مسئول از جمع‌ آوری ۱۰۸ تصادف در این ایام خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل به وقوع پیوستن تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان بوشهر به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی تعدادی از مسافرین، راهداران در اولین فرصت به یاری خسارت دیدگان شتافتند و نسبت به جمع آوری و رفع ترافیك جاده‌ای اقدام نمودند.

مدیریت راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر با تاكید بر اینكه بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای داشتن سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده گفت: رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علایم ایمنی جاده‌ای در رانندگی شرط اول داشتن سفری ایمن است.

نظر شما