شناسهٔ خبر: 20225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی كرمان خبر داد:

اسکان ۲۲۰ مسافر در راه مانده نوروزی در راهدارخانه‌های كرمان

محمدمهدی بلوردی مدیركل راه و شهرسازی كرمان با اشاره به نقش امدادرسانی راهداران در طرح نوروزی راهداری، گفت: با آغاز این طرح و شروع مسافرت‌های نوروزی از ۲۵ اسفند ماه، ۲۲۰ نفر از مسافران در راه مانده نوروزی در ۲۹ باب راهدارخانه استان اسكان یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان، محمد مهدی بلوردی گفت: در این ایام همچنین به ۵۵ دستگاه خودرو كمك‌رسانی شده و برای ۳۵ دستگاه خودرو تعمیرات لازم صورت گرفته است.

بلوردی با اشاره به شرایط جوی حاكم در ارتفاعات استان و بارندگی‌ها طی ایام نوروز، گفت: از ۲۵ اسفند تا پایان تعطیلات، ۵ مرحله ریزش و رانش كوه اتفاق افتاد که با حضور سریع عوامل و تجهیزات راهداری عملیات ریزش‌برداری انجام شد.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی ۵۹ گشت راهداری برای بررسی و رفع حوادث احتمالی در طول راه‌های استان در حال گشت‌زنی بودند.

به گفته بلوردی، در طرح نوروزی اداره كل ۹ اكیپ امدادی و ۵۴ اكیپ سیار به طور متوسط با حضور فعال ۲۲۲ نفر از نیروها و عوامل راهداری برای انجام عملیات راهداری و خدمات‌دهی به مسافران در طول شبانه‌روز در راه‌های استان تردد داشته‌اند.

مدیركل راه و شهرسازی كرمان از استقرار ایستگاه راهداری در محورهای اصلی و پرتردد استان به عنوان بخشی دیگر از خدمات طرح راهداری نوروزی برای مسافران نام برد و گفت: تعمیر و نصب یك هزار و ۱۹۰ تابلوی اخطاری، انتظامی، مسیرنما و جهت نما، مرمت یك هزار و ۲۲۰ عدد تابلو و علائم افقی و ۵۵۰ مترطول حفاظ گاردریل بخشی دیگر از خدمات نوروزی راهداران در طول راه‌های استان بوده است.

وی اضافه كرد: از نصب بنرهای حاوی شعارهای ایمنی و نوروزی، اقامه نماز، اطلاع‌رسانی تلفن گویای ۱۴۱ و وضعیت راه‌ها نیز به عنوان بخشی دیگر از خدمات نوروزی راهداران در طول راه‌ها می‌توان یاد كرد.

نظر شما