شناسهٔ خبر: 20235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شهر جدید بینالود خبر داد:

احداث خط ریلی و پایانه حمل و نقلی جدید بینالود در سال ۹۵/ گسترش صنعت مهمترین عامل در جذب جمعیت بینالود خواهد بود

حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شهر جدید بینالود از احداث خط ریلی و پایانه حمل و نقلی جدید در این شهر در سال ۹۵ خبر داد و گفت: قطعا گسترش صنعت مهمترین عامل در جذب جمعیت در این ناحیه خواهد بود.

حمیدرضا یزدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص برنامه‌های آتی شرکت عمران شهر جدید بینالود در سال جدید اعلام کرد: بینالود در کل دارای سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر است که تا کنون یکهزار و ۴۰۰ واحد آن به افتتاح رسیده و به متقاضیان تحویل داده شده است.

یزدانی در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر نزدیک به دوهزار و ۲۰۰ واحد از سایت مسکن مهر در این شهر بدون متقاضی است گفت: کمبود خدمات رفاهی و مشکلات فراوان در بخش حمل و نقل این شهر، مهمترین دلیل عدم تمایل متقاضیان برای سکونت در این منطقه است.

وی در ادامه با تأکید براینکه ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد در زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه به خدمات مورد نظر خود دسترسی پیدا می‌کنند گفت: این درحالی است که شهر جدید بینالود با فاصله‌ای ۶۰ کیلومتری از شهر، هیچ‌گونه خدمات حمل و نقلی ازجمله ایستگاه راه‌آهن، پایانه اتوبوسرانی یا تاکسیرانی ندارد که قطعا مهمترین عامل برای عدم تمایل افراد برای سکونت در این شهر محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود در این خصوص افزود: به همین منظور احداث خط ریلی جدید و پایانه حمل و نقلی در این شهر یکی از برنامه‌های مهم ما در سال جدید به شمار می‌رود که با تحقق آن شهر بینالود به ایستگاه ابومسلم در خط راه‌آهن مشهد متصل شده و رفت و آمد ساکنان به شهر اصلی را فراهم می‌کند.

یزدانی در ادامه افزود: هم‌اکنون در مراحل پایانی مطالعات احداث این خط آهن جدید هستیم که به محض تأمین اعتبارات لازم این پروژه حمل و نقلی را در جهت تأمین رفاه و آسایش ساکنان این منطقه آغاز خواهیم کردیم.

این مقام مسئول با تأکید بر پتانسیل صنعتی این منطقه در استان خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به این امتیاز بدون شک با گسترش صنعت در این ناحیه می‌توانیم شاهد تمایل بیشتری در جذب جمعیت در منطقه باشیم.

شهر جدید بینالود‌ به‌ عنوان یکی‌ از‌ شهرهای جدید‌ کشور واقع‌ در استان خراسان رضوی‌ با هدف جذب ‌سرریز‌ جمعیت‌ دومین‌ کلان شهر کشور، ساماندهی‌ بخش‌ عمده‌ای از فعالیت‌های صنعتی‌ استان با حدود ۳۳۰۰ هکتار‌ وسعت (شامل ۱۱۰۰ هکتار‌ بخش مسکونی‌ و ۲۲۰۰ هکتار بخش صنعتی‌) و افق‌جمعیت‌پذیری‌، در فاصله‌‌ ۶۰ کیلومتری‌ جنوب‌ غربی‌ مشهد و درحاشیه محور مواصلاتی مشهد به‌ تهران در مسیر جاده ‌تاریخی‌ ابریشم‌ واقع‌ شده است./

نظر شما