شناسهٔ خبر: 20296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بارش برف در شهرستان‌های آذربایجان شرقی

بارش برف و کولاک شديد در محورهای زنجان از روز گذشته بارش برف، شهرستان‌های کلیبر، سراب و ورزقان آذربایجان‌شرقی را سفیدپوش کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی , غلامرضا اویسی رئیس اداره راه و شهرسازی کلیبر صبح امروز گفت: برغم بارش برف که از ساعت ۱۶:۳۰ روز گذشته در این شهرستان آغاز شده و تا ساعت ۶ صبح امروز ادامه داشت، تمامی محورهای اصلی، فرعی و روستائی شهرستان باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی گفت: از اولین ساعات بارش برف ۳ اکیپ راهداری این شهرستان نمک‌پاشی و برف‌روبی محورهای کلیبر – اهر، جاده قدیم مغان و منطقه گردشگری کلیبر به آینالو را انجام دادند.

رئیس اداره راه و شهرسازی کلیبر گفت: در حال حاضر بارش برف متوقف شده و همکاران راهداری در حال گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی هستند.

همچنین احمد هاشم زاده رئیس اداره راه و شهرسازی سراب گفت: بارش شدید برف از شب گذشته تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان سراب را در برگرفته و موجب مسدودی راه ۳۰ روستای شهرستان شده است.

وی ارتفاع برف در اکثر نقاط شهرستان را بیش از ۲۰ سانتی‌متر اعلام کرده و افزود: بارش این مقدار از برف در این موقع از سال کم سابقه است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراب گفت: برغم بارش برف از ساعت ۲۳ شب گذشته تاکنون با تلاش و پشتکار همکاران زحمت‌کش راهداری، تمامی محورهای اصلی و پرتردد شهرستان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

به‌گفته هاشم زاده اکیپ‌های راهداری برای بازگشائی راه‌های مسدود شده روستائی عازم این مناطق شده‌اند.

اصغر محمودی اصل رئیس اداره راه و شهرسازی ورزقان نیز گفت: بارش برف كه از اواخر روز يكشنبه شروع شد موجب اختلال عبور و مرور در راه‌های مواصلاتی شهرستان شد.

وی افزود: بارش برف كه دومين بارش در سال ۹۵ است، موجب بسته شدن راه‌های اصلی و روستايی شهرستان شده بود كه با تلاش اكيپ راهداری و به‌كارگيری ۱۰ دستگاه ماشين آلات سنگين، راه‌های اصلی و فرعی هم اكنون بازگشايی شده و عبور و مرور در آنها جريان دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی ورزقان ادامه داد: در حال حاضر راه ارتباطی ۲۰ روستای شهرستان مسدود شده که تلاش برای بازگشايی راه‌های روستايی با اعزام ۴ اکیپ راهداری ادامه دارد.

نظر شما