شناسهٔ خبر: 20297 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طالبی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

خدمات‌دهی ۶۰۰ مجتمع رفاهی جاده‌ای به مسافران نوروزی/ رشد ۱۲ درصدی تعداد مجتمع‌ها نسبت به نوروز ۹۴

مجتمع رفاهی تفریحی بین جاده‌ای مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از خدمات‌دهی ۶۰۰ مجتمع رفاهی جاده‌ای به مسافران نوروزی گفت: تعداد این مجتمع‌ها در مقایسه با طرح نوروزی سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت.

بابک طالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به خدمات‌دهی مجتمع‌های رفاهی جاده‌ای به مسافران نوروزی گفت: ۶۰۰ مجتمع در طرح نوروزی ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ در این عرصه فعال بودند که تعداد آنها نسبت سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به بهره‌برداری رسیدن ۷۰ مجمتع خدماتی-رفاهی جاده‌ای در سال ۹۴ افزود: تعداد این مجتمع‌ها در مقایسه با طرح نوروزی سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت چون بیشترین میزان ساخت و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در سال ۹۴ انجام شد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: حساسیت ویژه‌ای‌ روی نظارت بر نحوه خدمات‌رسانی مجمتع‌های خدماتی-رفاهی در ایام نوروزی وجود داشت و این مسئله مورد تأکید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز بود.

وی ادامه داد: البته مجتمع‌های خدماتی-رفاهی جاده‌ای تقریبا وضعیت مطلوبی دارند اما عمده مشکل عناصر و مراکز منفرد بین‌راهی همچون تعمیرگاه‌ها٬ رستوران‌ها و پمپ بنزین‌ها هستند که متولی مشخصی ندارند گرچه شرکت نفت٬ جایگاه‌های سوخت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری٬ رستوران‌ها را رصد می کنند اما برخی مجموعه‌های خدماتی منفرد متولی نظارتی مشخصی ندارند که با پیشنهاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای٬ ستاد تسهیلات سفر کشور مصوبه‌ای درباره نظارت بر این مراکز داشت.

طالبی یادآور شد: عناصر منفرد خدماتی برون‌شهری سال‌ها قبل از آنکه قانون مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در مجلس به تصویب برسد فعالیت خود را شروع کردند و به تبع هم اکنون نیز مشغول ارائه خدمات هستند.

وی افزود: با توجه به مصوبه خدمات سفر در اسفند ماه ۹۴ کارگروهی در همه استان‌ها زیر نظر معاون عمرانی استاندار تشکیل و از تمام این عناصر منفرد خدماتی بین راهی بازدید شد. در این بازدیدها صاحبان این مراکز موظف شدند تا در یک بازه زمانی معقول به رفع ایرادها و نواقص آن محل‌ها اقدام کنند. البته تا حد زیادی هم این تأکیدات جواب داد ولی در مجموع نواقصی به ویژه در وضعیت سرویس‌های بهداشتی هم از جهت فراوانی و هم از نظر کیفیت ارائه خدمات وجود داشت.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: بازدیدهای کارگروه‌های استانی در راستای اجرای طرح نوروزی از مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و عناصر منفرد خیلی پررنگ‌تر از ایام عادی سال بود٬ حتی در ایام نوروز نیز به همه استان‌ها تأکیدات لازم برای نظارت ابلاغ شد./

نظر شما