شناسهٔ خبر: 20348 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

جزئیات محورهای پرتردد روستایی ۳ استان در تعطیلات نوروز/ ۹۰ درصد راه‌های گردشگری روستایی آسفالته هستند/ تقدیر از راهداران به علت بازگشایی محورهای روستایی

سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌های روستایی استان‌های گیلان٬ مازندران و لرستان پرترددترین راه‌های روستایی در نوروز بودند٬ گفت: ۹۰ درصد راه‌های گردشگری روستایی کشور هم اکنون آسفالته هستند.

سیدحسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تشریح وضعیت راه‌های روستایی در ایام نوروز گفت: امسال با توجه به بارندگی‌های شدید به ویژه در غرب کشور راه‌های روستایی بسیاری در کردستان٬ آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل بسته شد که خوشبختانه با توجه به اینکه راهدارها آماده باش بودند و فعالیت شبانه‌روزی داشتند٬ به سرعت راه‌های بسته باز شدند.

وی ادامه داد: ایام نوروز سیل نیز در برخی شهرستان‌ها به راه‌های روستایی آسیب وارد کرد و برخی راه‌های استان خراسان شمالی٬ درمیان خراسان جنوبی٬ شهرستان صحنه در استان کرمانشاه و شهرستان میاندوآب و بوکان در آذربایجان غربی مسدود شد.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی تلاش راهداران را در ایام نوروز ستودنی خواند و از همه آن‌ها به دلیل فعالیت‌های شبانه روزی تقدیر و تشکر کرد.

وی راه‌های روستایی استان‌های گیلان٬ مازانداران و لرستان را سه استان پر تردد در ایام عید برشمرد و گفت: با توجه به جذابیت‌های گردشگری روستایی در این استان‌ها٬ تردد در محورهای روستایی این استان‌ها بیشتر از سایر استان‌ها بوده است.

میرشفیع با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز  در طول ایام عید اقدامات مقدماتی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های این حوزه با سازمان گردشگری انجام شد٬ افزود: زیرساخت‌های مناسبی در راه‌های روستایی کشور ایجاد شده به طوریکه ۹۰ درصد مراکز گردشگری روستایی از راه آسفالته برخوردارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: برخی مسیرها به دلیل موقعیت خاص گردشگری اصلا نباید آسفالت شوند و برخی مسیرهای دیگر باید بهسازی و روکش آسفالت شوند و علائم و مشخصات جاده‌ای نیز در آن راه‌ها نصب شود که همه این مسائل با هماهنگی سازمان گردشگری انجام خواهد شد.

وی درباره میزان تلفات و تصادفات رخ داده نوروزی در راه‌های روستایی کشور گفت: در حال حاضر آمار جداگانه‌ای از آمارهای تلفات و تصادفات در راه‌های روستایی وجود ندارد و پلیس یک آمار کلی از تلفات بر سر صحنه شامل همه راه‌های کشور اعلام کرد و آمار تلفات جاده‌ای مجزا توسط پزشکی قانونی در فاصله زمانی یک ماهه منتشر می‌شود./

نظر شما