شناسهٔ خبر: 20349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تعطیلات نوروز:

۵۵ کیلومتر راه در خراسان شمالی تسطیح و ایمن‌سازی شد

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هنگام تعطیلات نوروز ۵۵ کیلومتر راه ارتباطی در این استان واقع در شمال شرق کشور تسطیح و ایمن‌سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی اصغر بدیعی‌مقدم با اشاره به آماده کردن همه جاده‌های استان برای سفرهای نوروزی گفت: هزار و ۹۷۰ فقره نصب و تعویض علایم هشدار دهنده و شست وشوی آن‌ها پیش از ایام نوروز در جاده‌های استان خراسان شمالی انجام و نقاط حادثه‌آفرین نیز ایمن‌سازی شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ تیم راهداری در ایام نوروز در حالت آماده‌باش بودند، گفت: این تیم‌ها ۴۰۶ کیلومتر راه را با استفاده از ۲۴۹ تن نمک برف‌روبی کردند.

وی افزود: این تیم‌ها در صورت بروز بارندگی و تخریب جاده‌ها وارد عمل می‌شدند و مشکلات را برطرف می‌کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خط‌کشی ۴۵ کیلومتر، جمع آوری لاشه سگ و دیگر حیوانات به تعداد ۳۲۶ فقره، تعمیر ۶۴ فقره چراغ چشمک‌زن  و شبکه‌های روستایی را از دیگر اقدامات ایام تعطیلات نوروز ۹۵ عنوان کرد.

بدیعی مقدم افزود: در این ایام همچنین دو هزار و ۱۱۴ متر حفاظ نصب یا تعمیر شد و علاوه بر آن هزار و ۵۵۹ ليتر آب جوش صلواتی و دو هزار و ۸۳۹ بسته نوروزی به مسافران و زائران ارائه شد.

استان خراسان شمالی که در حد فاصل استان‌های شمالی به مشهد مقدس واقع است، افزون بر پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه ارتباطی اصلی و فرعی و ۱۳ گردنه دارد.

نظر شما