شناسهٔ خبر: 20370 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رشد ۱۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در نوروز امسال/ افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافران نوروزی فرودگاه امام خمینی

مسافر فرودگاه امام مدير روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش میزان اعزام و پذيرش بار و مسافر و نشست و برخاست هواپیماها در نوروز ۹۵ نسبت به نوروز ۹۴ خبر داد، این در حالیست که تعداد مسافران نوروزی فرودگاه امام خمینی "ره" در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ بیش از ۱۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، یداله آقائی صائم درباره میزان جابجایی مسافر، ارسال بار و نشست و برخاست هواپیماها در تعطیلات نوروزی ( از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵) گفت: در سفرهای نوروزی امسال سه میلیون و ۱۹۴ هزار و ۸۳۲ مسافر در فرودگاه‌های کشور اعزام و پذیرش شدند.

وی ادامه داد: در این ایام فرودگاه‌های ایران میزبان نشست و برخاست ۲۶ هزار و ۳۸۹ فروند هواپیما بودند و نیز ۳۷ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۶۲۲ کیلوگرم بار و پست ارسال و پذیرش شدند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: بنابراین، در نوروز امسال نسبت به سال گذشته شاهد ۱۵ درصد رشد در نشست و برخاست هواپیماها، ۱۵ درصد اعزام و پذیرش مسافر و ۸ درصد پذیرش و ارسال بار و پست بودیم.

همچنین در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵، نزدیک به ۶۱۴ هزار مسافر از فرودگاه امام خمینی جابجا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این تعداد مسافر با ۴۰۶۲ پرواز به فرودگاه امام خمینی"ره" وارد شده و یا از آن خارج شده‌اند که این تعداد پرواز نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش دارد.

فرودگاه امام خمینی بزرگترین و مجهزترین فرودگاه کشور است که فقط پذیرای پروازهای خارجی است و پروازهای بین المللی برنامه‌ریزی شده کشور نیز در این فرودگاه صورت می‌گیرد.

نظر شما