شناسهٔ خبر: 20378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمد رودباری مطرح کرد:

حفاظت از ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی در استان همدان/ شهروندان تعرض به منابع ملی و دولتی را اطلاع‌رسانی کنند

رفع تصرف مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در این استان، ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی وجود دارد که حفاظت از این اراضی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان همدان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمد رودباری در حاشیه قلع و قمع یک مورد تعرض به اراضی دولتی عنوان کرد: در سال گذشته ۷۷ پرونده قضایی در این اداره تشکیل شده که ۲۵ مورد منجر به صدور اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: از این تعداد، ۱۶ مورد در سال گذشته اجرایی شد و  یک مورد نیز با همکاری یگان حفاظت از اراضی اداره ، قوه قضاییه و نیروی انتظامی در حال اجرا است.

 وی ادامه داد: امسال علاوه بر هزینه‌های بازرسی، هزینه‌هایی نیز بابت امکانات و تجهیزاتی که در قلع و قمع استفاده می‌شود از سودجویان و متعرضان به اراضی دولتی دریافت خواهد شد.

رودباری عنوان کرد: اکیپ حفاظت از اراضی این اداره با ۲۵ نفر نیرو به همراه ۵ دستگاه خودرو و ۷ دستگاه موتور سیکلت به صورت شبانه‌روزی با گشت‌های منظم آماده مقابله با هرگونه تعرض به اراضی دولتی است.

وی اضافه کرد: امسال ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت حفاظت از اراضی دولتی به این اداره کل اختصاص یافته است.

وی یادآورشد: هموطنان در صورت مشاهده هر گونه تعرض به منابع ملی و دولتی سریعا با شماره تلفن ۳۲۲۵۹۲۰۰ که همکاران در آنجا به صورت آنلاین جهت پاسخگویی به مردم مستقر هستند، تماس حاصل فرمایند.

رودباری در پایان گفت: بازگو نمودن این مسائل از صدا و سیما، تاثیر بسیار بازدارنده‌ای در جلوگیری از تجاوز و تعرض به اراضی دولتی خواهد داشت.

نظر شما