شناسهٔ خبر: 20382 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خالدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

افزایش ۰.۸ درصدی نرخ تردد نوروزی در راه‌های کشور/ ثبت بیشترین ورودی به مازندران و بیشترین خروجی از تهران٬ البرز و لرستان/ افزایش ۲۱۸ درصدی تماس‌های مردم با سامانه ۱۴۱

یاسر خالدی مسئول سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش ۰.۸ درصدی نرخ تردد نوروزی در راه‌های کشور نسبت به طرح نوروزی سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین ورودی به استان مازندران بود و بیشترین خروجی از استان‌های تهران٬ البرز و لرستان به ثبت رسید.

یاسر خالدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره میزان تردد در محورهای برون‌شهری کشور گفت: اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار برخط مرکز مدیریت راه‌های کشور از ابتدای طرح نوروزی ۲۵ اسفند ۹۴ تا پایان ۱۵ فروردین ۹۵ افزایش ۰.۸ درصدی نرخ تردد در راه‌های کشور را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت ۹.۸ درصد وسایل نقلیه‌ای که در سطح راه‌های کشور تردد داشتند شامل وسایل نقلیه سنگین می‌شد و سرعت متوسط در طول شبکه راه‌های کشور در این مدت ۸۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

مسئول سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور یادآور شد: ساعت اوج تردد خودروها بین ساعات ۱۷ تا ۱۹ بود و بیشترین تردد مربوط به روز ۶ فروردین و کمترین تردد یکم فروردین در سامانه مدیریت راه‌های کشور ثبت شد.

وی ادامه داد: ۱۰ محور پرتردد از ابتدا تا پایان طرح نوروزی آزاد راه کرج-تهران٬ آزادراه تهران-کرج٬ آزادراه قزوین-کرج٬ آزادراه تهران-قم٬ آزادراه قم-تهران٬ محور تهران-پاکدشت٬ محور پاکدشت-تهران٬ محور تهران-شهریار و آزادراه تهران-ساوه بودند.

خالدی اظهار کرد: بیشترین ورودی به استان مازندران بود و بیشترین خروجی از استان‌های تهران٬ البرز و لرستان به ثبت رسید.

وی افزود: تماس‌های مردم با سامانه ۱۴۱ در طول طرح نوروزی بیش از یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۹ تماس بود که افزایش ۲۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت. از این آمار بیش ۱۱۱ هزار و ۴۰۰ تماس را کارشناسان اپراتوری پاسخ گفتند که همین رقم نیز رشد ۱۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مسئول سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور توضیح داد: بیشترین تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ مربوط به استان‌های تهران٬ مازندارن و گیلان بود. همچنین ۷ میلیون و ۲۲۷ هزار بازدید از سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن موبایل ۱۴۱ به ثبت رسید./

نظر شما