شناسهٔ خبر: 20387 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفرهای نوروزی استان همدان:

مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری بدون هیچ حادثه‌ای سفر کردند

نوروز- مسافران اتوبوس سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان در ایام طرح نوروزی از امنیت کامل برخوردار بود و خوشبختانه ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری بدون هیچ گونه حادثه‌ای مسافران را جا به جا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان با بیان اینکه در ایام طرح نوروزی ناوگان عمومی استان حتی یک تصادف هم نداشت گفت: هر سال از ۲۵ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین طرح نوروزی همراه با نظارت ویژه بر ناوگان حمل و نقل مسافری استان اجرا می‌شود.

نصرت اله حیدری افزود: هدف از این نظارت‌ها افزایش ایمنی و ارائه خدمات به بهره‌گیران از این وسایل نقلیه است و توصیه ما به مردم استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سفرهاست.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰۰ هزار نفر مسافر در طول اجرای طرح نوروزی ، از ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای درون و برون شهری  استفاده کرده‌اند. 

حیدری گفت: به دلیل اهمیت مقوله ایمنی در حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی و حفظ جان مردم، دقت زیادی بر روی این ناوگان برای داشتن استانداردهای لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: کنترل و نظارت بر روی سلامتی رانندگان و معاینه فنی برای سالم بودن خودرو، کنترل میزان سرعت و مهارت رانندگان این ناوگان به طور مستمر انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه مسئولیت حمل و نقل مسافران در ستاد تسهیلات سفر طی ایام طرح از سوی استانداری به این اداره کل واگذار شد، حسب وظیفه نظارت بر سایر موارد خدمات‌رسان از جمله اورژانس، مراکز امدادرسان هلال احمر و... نیز صورت پذیرفت.

حیدری اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های ارسال شده مرکز اورژانس استان، با بهره‌گیری از ۳۴۵ نفر نیروی امدادرسان، ۸ دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانسی سیار خدمات خود را ارایه نمود.

وی گفت: این مرکز با نصب ۱۱ چادر امدادرسانی در سطح استان طی این ایام علاوه بر انجام ماموریت شهری، ۵۷۴ ماموریت در سطح جاده‌ها و ۸۰ ماموریت بین مراکز درمانی داشته است.

وی گفت: هلال احمر نیز با نصب چادرهای امدادی در محورهای مواصلاتی سطح استان با استفاده از ۲ مورد امداد هوایی، ۱۱۴۵ نیروی امدادی، ۱۶۳ آمبولانس و ۶ خودرو نجات بیش از ۱۷۳ مورد امدادرسانی به مصدومین را به انجام رسانیده که این خدمات به طور کلی مربوط به سوانح و تصادفات خودروهای شخصی و موارد جزیی مربوط به شرایط جوی بوده است.

نظر شما