شناسهٔ خبر: 20393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان اعلام کرد:

در ایام نوروز بیش از ۲۳۰۰ برگه معاینه فنی برای ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین صادر شد

معاینه فنی معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خدمات‌رسانی ۶ مركز معاينه فنی خودروهای سنگين و نيمه‌سنگين در سطح استان در سراسر ایام نوروز را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، مصطفی پناهنده با اعلام اين خبر گفت: با توجه به ازدیاد سفرها در ایام نوروز و رعایت نکات ایمنی و سلامت خودروها مراکز معاینه فنی تحت نظارت اداره کل ملزم به ارائه خدمات در ایام تعطیلات نوروز شدند.

وی افزود ضروری است مالکان خودرو قبل ازسفر از صحت و امنیت خودرو اطمینان حاصل کنند چرا که این امر با حفظ سلامتی خود و دیگران در ارتباط است و تردد ناوگان عمومی بدون اخذ معاینه فنی قبل از انجام سفر ضروری و این امر در پایانه‌ها توسط کارشناسان انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و پايانه‌ها گفت: در ایام نوروز مراكز معاينه فنی پاسارگاد واقع در محور نهاوند – كرمانشاه، نگين غرب كبودراهنگ در محور همدان –رزن، راه كربلا واقع در محور اسد آباد- كنگاور و مركز معاينه فنی سنگین آزمای ملاير –توره و نیز دو مرکز معاینه فنی سهند و الوند در همدان خدمات خود را كه شامل معاينه فنی وسايل نقليه سنگين و نيمه‌سنگين در محورهاي ياد شده به مراجعه كنندگان ارائه دادند. 

وی آمار مراجعه کنندگان به این مراکز را طی ۲۰ روز ایام طرح بالغ بر ۲ هزار و ۳۱۱ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد خودروی بازدید شده امنیت دو هزار و ۹۶ خودرو مورد تایید قرار گرفته و ۲۱۵ مورد از وسایل نقلیه نیز ملزم به رفع عیوب و نواقص شدند.

وی با اشاره به تایید و دریافت برگه تاییدیه معاینه فنی توسط ۹۱ درصد از مراجعه کنندگان افزود: مراكز معاينه فنی خودروهای سنگين به منظور دستيابی به اهداف ارتقاء ایمنی و گامی در جهت حفظ محیط زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها در بخش حمل و نقل عمومی است.

نظر شما