شناسهٔ خبر: 20419 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

ترانزیت ۱۱ میلیون تن کالا از ۳۲ مرز ترانزیتی کشور در سال ۹۴/ آسفالته‌بودن ۹۰ درصد راه‌های گردشگری روستایی/ جابه‌جایی بیش از ۸ میلیون نفر با استفاده از ناوگان جاده‌ای عمومی

جاده افزایش ۰.۸ درصدی نرخ تردد نوروزی در راه‌های کشور٬ ترانزیت ۱۱ میلیون تن کالا از ۳۲ مرز ترانزیتی کشور در سال ۹۴ ٬آسفالته‌بودن ۹۰ درصد راه‌های گردشگری روستایی و جابه‌جایی ۸ میلیون نفر با استفاده از ناوگان جاده‌ای عمومی در نوروز از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای به شرح زیر است:

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی

۹۰ درصد مراکز گردشگری روستایی از راه آسفالته برخوردارند.

راه‌های روستایی استان‌های گیلان٬ مازندران و لرستان پر ترددترین‌ها در ایام عید بودند.

محمدجواد عطرچیان مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای

طی سال ۱۳۹۴ از ۳۲ مرز فعال و ترانزیتی زمینی و آبی و قلمرو جمهوری اسلامی ایران ۱۰ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۲۲ تن انواع كالا ترانزیت شد.

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور

۱۲ هزار راهدار با ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات به طور ۲۴ ساعته در جاده‌های کشور طی ایام نوروز فعالیت می‌کردند و بالغ بر ۱۹۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های پرترافیک کشور را یک تا سه مرتبه برف‌روبی کردند.

سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی

مسئولان دانشگاه شهید بهشتی پیشنهاد دادند که گرایش خاصی در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی با موضوع ایمنی راه‌ها و تغییر رفتار کاربران راه تدریس شود تا با ارزیابی٬ پیش‌بینی و بررسی مبانی رفتار کاربران٬ بتوان جهت‌گیری‌های ذهنی و رفتاری آنها را تصحیح کرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

در تعطیلات نوروزی سال جدید شاهد سفرهایی ایمن‌تر و کاهش تلفات نسبت به سال‌های گذشته بودیم.

بابک طالبی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

۶۰۰ مجتمع رفاهی جاده‌ای به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی کردند که تعداد این مجتمع‌ها در مقایسه با طرح نوروزی سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت.

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

۱۵ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۸ هزار دستگاه سواری در طرح نوروزی به مسافران خدمات ارائه کردند و بیش از هشت میلیون نفر با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی سفر کردند‌، كه از اين ميزان، ۶۰ درصد با ناوگان اتوبوسي و مابقي با ناوگان ميني‌بوس و سواري جابه‌جا شده‌اند.

حدود ۸۱۶ هزار نفر از مسافران از مرزهای زمینی کشور وارد و يا خارج شدند، از اين ميزان، ۶۷ درصد اتباع ایرانی و ۳۳ درصد مسافران خارجی بودند.

جواد هدایتی مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

تنها یک فقره تصادف ناوگان حمل و نقل عمومی در نوروز انجام شد.

یاسر خالدی مسئول سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور

اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار برخط مرکز مدیریت راه‌های کشور از ابتدای طرح نوروزی ۲۵ اسفند ۹۴ تا پایان ۱۵ فروردین ۹۵ افزایش ۰.۸ درصدی نرخ تردد در راه‌های کشور را نشان می‌دهد.

سرعت متوسط در طول شبکه راه‌های کشور در طرح نوروزی ۸۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

ساعت اوج تردد خودروها در طرح نوروزی بین ساعات ۱۷ تا ۱۹ بود و بیشترین تردد مربوط به روز ۶ فروردین و کمترین تردد مربوط به یکم فروردین در سامانه مدیریت راه‌های کشور ثبت شد.

۱۰ محور پرتردد از ابتدا تا پایان طرح نوروزی آزاد راه کرج-تهران٬ آزادراه تهران-کرج٬ آزادراه قزوین-کرج٬ آزادراه تهران-قم٬ آزادراه قم-تهران٬ محور تهران-پاکدشت٬ محور پاکدشت-تهران٬ محور تهران-شهریار و آزادراه تهران-ساوه بودند.

بیشترین ورودی به استان مازندران بود و بیشترین خروجی از استان‌های تهران٬ البرز و لرستان به ثبت رسید.

بیشترین تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ مربوط به استان‌های تهران٬ مازندران و گیلان بود. همچنین ۷ میلیون و ۲۲۷ هزار بازدید از سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن موبایل ۱۴۱ به ثبت رسید.

نظر شما