به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابطعمومی راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، هدف از ساخت این محورِ ۱۵ کیلومتری را، برقراری ارتباط بین روستاهای گوغر، برسیاه، کرپوئیه و در انتهای مسیر روستای گوغر و روستاهای مجاور شهرهای سیرجان و بلورد دانست و گفت: این راه روستایی که برای ساخت آن ۴۹۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۶۱ هزار مترمکعب خاکریزی و ۱۸۰ هزار مترمربع بسترسازی شده، ۱۸ روستا و ۱۷۵ خانوار روستایی را تحت پوشش قرار داده است.
وی با بیان اینکه این پروژه از سال ۸۹ آغاز شده است، گفت: ساخت این مسیر، ۳۵ میلیارد ریال هزینه داشته است.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی هم در حاشیه این آیین گفت: امسال ۹۵ درصد جمعیت روستایی کشور، از راه روستایی مناسب برخوردار میشوند.
میرشفیع با بیان اینکه برخی از استانهای کشور، از متوسط کشوری پایینتر هستند، گفت: از آنجاکه احتمال میدهیم محدودیتهای اعتباری ادامه پیدا کند؛ بنابراین، هدفگذاری کردیم از ظرفیتهای قانونی که در بودجه سال ۹۵ وجود دارد، استفاده کنیم که این ظرفیتها در کمیسیون تلفیق تصویب شده و امیدواریم در صحن علنی هم مصوب شود.
وی افزود: در بودجه امسال برای تامین قیر، مبلغ مناسبی پیشبینی شده است؛ ضمن اینکه امیدواریم هم از ردیف اعتباری ویژه مالی و هم از اسناد خزانه برای این منظور استفاده کنیم تا از این ظرفیت بهویژه در استان کرمان که از نظر راه روستایی از میانگین کشوری پایینتر است، بهره ببریم.
میرشفیع ادامه داد: همچنین جادههای برخی شهرستانها، نیاز به روکش آسفالت دارند؛ بنابراین، باید راههای قبلی را حفاظت و اصلاح کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر در کل کشور، حدود ۱۳ هزار کیلومتر آسفالت انجام شود، یک میلیون نفر از راه آسفالته برخوردار میشوند، گفت: امسال از کلِ ۲۱.۵ نفر جمعیت روستایی کشور، بیش از ۲۰ میلیون نفر از راه آسفالته مناسب برخوردار خواهند شد.
میرشفیع افزود: روش مشارکت دهیاریها را نیز امسال فعالتر دنبال میکنیم به این صورت است که ما هیچ دخالتی در دریافت پول نمیکنیم؛ بلکه خیران با دهیاریها قرارداد میبندند و از ظرفیت دهیاریها و خیران، بدون اینکه درگیریهای اداری داشته باشیم، استفاده مناسب میکنیم.
نظر شما