به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای، محمد حجارزاده در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت حول محور بررسی چالشهای حمل و نقل بینالمللی کالا در استان کرمان، اظهار کرد: این استان با قرارگیری در مسیر کریدورهای اصلی کشور، دسترسی به مواد اولیه معدنی و کشاورزی و دسترسی به دو بندر شهید رجایی و چابهار، از ظرفیت ممتازی برای جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی و تبدیل شدن به قطب لُجستیک برخوردار است.
وی به نبود «تیرپارک» در سطح محورهای مواصلاتی این استان اشاره و بیان کرد: با وجود ثبت ۱۰۷ میلیون تردد عبوری در پنجماهه نخست سال در کرمان، نبود تیرپارک برای توقف کامیونهای عبوری موجب شده رانندگان در پارکینگهای غیرایمن توقف کنند.
مدیرکل امور اقتصادی، سرمایهگذاری و تأمین مالی با اشاره به اهمیت نزدیکی بندر شهید رجایی به استان کرمان، افزود: تخلیه و بارگیری ۸۰ میلیون تُن کالای غیرنفتی، ۵۵ میلیون تُن مواد نفتی، دو میلیون تُن کالای کانتینری و دو میلیون تُن واردات کالای اساسی، ۵۰ میلیون تُن صادرات غیرنفتی و ۲۷ میلیون تُن صادرات نفتی عمده عملکرد حملونقل کالا در سال ۱۴۰۳ در این بندر بوده است.
حجارزاده با تاکید بر اهمیت نقش پشتیبان استان کرمان برای بندر چابهار، از عملیات چهار میلیون تُنی تخلیه و بارگیری در این بندر از جمله دو میلیون تُن مواد غیرنفتی، یک میلیون تُن کالای معدنی و ۹۰ هزار تُن کالای کانتینری خبر داد.
وی در ادامه احداث پارکهای لجستیک تخصصی، عمومی، معدنی و کشاورزی را از مهمترین زیرساختهای مورد نیاز در استان کرمان به منظور ایفای نقش پشتیبانی از بنادر چابهار و شهید رجایی پرداخت و گفت: اقدامات لازم برای احداث دو پارک عمومی و کشاورزی نهایی شده و با تصویب مکان پارک لجستیک عمومی، بهزودی فراخوان جذب سرمایهگذار انجام خواهد شد.