شناسهٔ خبر: 20529 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ترابری بدون سانحه ۱۵۱ هزار مسافر دریایی در طرح نوروزی بنادر غرب هرمزگان

بندر شهید باهنر مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از بسته شدن پرونده طرح نوروزی سال ۹۵ با ثبت یک هزار و ۴۸۹سفر دریایی بدون حادثه در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری با اعلام این خبر گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان پانزدهمین روز از فروردین ماه امسال، در مجموع جابجایی ۱۵۱ هزار و ۴۶۵ نفر از طریق بنادر غرب هرمزگان به مقصد جزیره کیش و ابوموسی صورت گرفت .

وی افزود: طی همین مدت، عملیات جابجایی ۳۶ هزار و ۶۳۲ دستگاه خودرو در غرب استان هرمزگان و از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه ، آفتاب، چارک و کیش انجام پذیرفت.

صابری گفت: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و به کارگیری شناورهای ایمن و استاندارد مسافری در طول اجرای طرح نوروزی سفرهای دریایی، شاهد یک هزار و ۴۸۹ سفر دریایی بدون حادثه در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان بودیم که این موفقیت، مرهون تلاش شبانه‌روزی متولیان حمل و نقل دریایی و متصدیان امر در بنادر و دریانوردی در نظارت مستمر بر وضعیت ایمنی و سرویس‌دهی شناورها در منطقه غرب هرمزگان بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از آخرین آمار و اطلاعات مربوط به وضعیت فعالیت‌های گردشگری ساحلی و دریایی در استان طی ۲۰ ‏روز اجرای طرح نوروزی نیز سخن به میان آورد و گفت: طی مدت یاد شده، در مجموع بیش از ۱۳ هزار نفر از شناورهای تفریحی و گردشگری برای انجام گشت‌های دریایی در سایت‌های مجاز گردشگری بهره‌مند شدند و یکهزار و ۵۶۸ فروند شناور تفریحی این مهم را پوشش دادند.

لازم به ذکر است، طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ‏ایمنی شناورها از ۲۵ اسفند گذشته آغاز و تا پایان روز ۱۵فروردین ماه جاری ادامه داشت؛ دوره‌ای ۲۰ ‏روزه که خوشبختانه هیچ حادثه‌ای در این مدت به وقوع نپیوست و مسافران دریایی سفری ‏ایمن و آرام را در آغازین روزهای بهاری سال ۹۵ تجربه کردند.‏

نظر شما