شناسهٔ خبر: 20539 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن خبر داد؛

احداث و تکمیل ۲۳ هزار واحد مسکونی شهری در سال جاری/ پیش‌بینی ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای واحدهای شهری

اباذر جابری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی با اعلام احداث و تکمیل ۲۳ هزار واحد مسکونی در دست اقدام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اعتبار پیش بینی شده ۹۵۰ میلیارد تومان برآورده شده که ۳۰ درصد آن از منابع بنیاد، ۲۰ درصد از پیش فروش و ۲۵ درصد از مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود.

اباذر جابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح برنامه‌های سال ۹۵ دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ما برای امسال ۱۵ هزار واحد نیمه تمام داریم که منتقل شده از پروژه‌های سال‌های قبل است و در نظر داریم که با تامین اعتباراتی که امسال صورت می‌گیرد این واحدهای نیمه تمام را که متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصدی دارند تکمیل کرده و به مردم تحویل دهیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برنامه‌ریزی کردیم که حدود هشت هزار واحد مسکونی جدید را در برنامه ساخت مسکن شهری داشته باشیم و با احتساب واحدهای نیمه تمام، برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۳ هزار واحد مسکونی را در دست اقدام دارد.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در بخش طراحی نیز بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی را در دست طراحی داریم که طراحی این ۱۶ هزار واحد مسکونی جزو پروژه‌های اجرایی خواهد شد که در سال ۹۵ و سال‌های آتی به اجرا و بهره‌برداری خواهند رسید.

جابری درباره نحوه تامین اعتبار واحدهایی که قرار است توسط بنیاد مسکن احداث و تکمیل شوند گفت: اعتباری که برای اجرای طرح‌ها، پیش‌بینی شده ۹۵۰ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود از منابع مختلف، تسهیلات بانکی، منابع داخل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پیش فروش و مشارکت تامین شود. همچنین اگر امسال، اعتبارات تحقق پیدا کند می‌توانیم برنامه‌های ساخت مسکن را عملیاتی کنیم و به نتیجه برسانیم.

مدیرکل برنامه‌ریزی و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد نحوه تامین اعتبار و زمان تحقق آن گفت: بخشی از تامین اعتبار به تسهیلات بانکی مربوط است که امیدواریم در سال جاری در بخش تسهیلات بانکی گشایشی صورت بگیرد و بتوانیم منابع مناسبی بگیریم تا برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری را به سرانجام برسانیم.

وی در پایان گفت: بخشی از تامین اعتبار توسط منابع بنیاد مسکن، بخشی از پیش فروش و بخشی نیز در قابل مشارکت های مردمی است که منابع بنیاد شامل ۳۰ درصد، منابع پیش فروش ۲۰ درصد و مشارکت‌های مردمی ۲۵ درصد است. /

نظر شما