شناسهٔ خبر: 20540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارنامه سال ۹۴ بندر شهید باهنر به روایت آمار/ از جابجایی ۲ میلیون تن کالا تا ترابری دریایی ۳۱ هزار مسافر بین‌المللی

بندر شهید باهنر مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر از تخلیه و بارگیری بیش از دو میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی طی ۱۲ ماه سال ۹۴ در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد ۱۲ ماهه سال ۹۴ اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، گفت: طی این مدت، جابجایی یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۹۱۸ تن کالای غیرنفتی و ۴۸۸ هزار و ۴۳۸ تن کالای نفتی به انجام رسید که در بخش نفتی ۳۱ درصد افزایش در این فعالیت‌ها به ثبت رسید.

وی افزود: ۵۸ هزار و ۶۵۰ تن کالای غیرنفتی به این بندر وارد شده که نسبت به سال گذشته ۶۹ درصد کاهش داشته است.

به گفته محسنی، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی است که از طریق بندر شهیدباهنر روانه بازارهای داخلی کشور می‌شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر گفت: طی سال ۹۴، یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۸۶۱ تن کالاهای غیرنفتی و ۱۳۵ هزار و ۱۱۲ تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که در بخش کالاهای نفتی افزایش ۲۱۸ درصدی به ثبت رسید.

این مقام مسئول مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی را از جمله کالاهای صادراتی دانست که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر شده است.

محسنی گفت: همچنین طی دوزاده ماهه سال گذشته، ۶۱۴ TEU کانتینر یخچالی به کشور امارات متحده عربی صادر شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان اضافه کرد: ۳ هزار و ۶۷۵ فروند شناور نیز در این بندر پهلو گرفتند که در بخش شناورهای بالای یک هزار تن، ۹ درصد افزایش به ثبت رسید.

وی در پایان افزود: در سال ۹۴ در بندر شهید باهنر هرمزگان ۳۹۲ هزار و ۳۶۳ راس دام زنده نیز توسط ۶۷۷ فروند لنج به کشور عمان صادر شد.

نظر شما