شناسهٔ خبر: 20558 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

غراوی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

اعطای کمک‌هزینه ۳۰ میلیونی خرید مسکن به خانواده‌های دارای فرزند معلول/ شرایط تحویل واحدهای مسکن مهر هشتگرد و پرند به خانواده‌‌های تحت پوشش بهزیستی

میرمحمد غراوی عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از همکاری این شرکت با سازمان بهزیستی در واگذاری تعداد یکهزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در پرند و ۶۰۰ واحد در هشتگرد به خانواده‌های تحت پوشش این سازمان خبر داد.

میرمحمد غراوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص تفاهم اخیر شرکت عمران شهر جدید پرند و هشتگرد با سازمان بهزیستی مبنی بر واگذاری یکهزار و ۶۰۰ واحد بدون متقاضی به این سازمان که قرار است به زودی به طور رسمی بین دو سازمان امضا شود اعلام کرد: براساس این تفاهم‌نامه قرار است تعداد یکهزار واحد از واحدهای بدون متقاضی پرند و ۶۰۰ واحد در هشتگرد به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی واگذار شود.

وی در این خصوص اضافه کرد: بر این اساس افراد متقاضی به دو دسته تقسیم می‌شوند، به این صورت که دسته اول خانواده‌های دارای یک یا دو فرزند معلول بوده و دسته دوم افرادی هستند که به صورت عادی و با توجه به قوانین و مقررات سازمان بهزیستی تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

غراوی در ادامه این مطلب درخصوص نحوه واگذاری واحدها به متقاضیان بیان کرد: سازمان بهزیستی متعهد شد که برای گروه اول نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان و برای گروه دوم ۸ میلیون تومان را به صورت وام با بهره کم و یا بلاعوض و به عنوان کمک هزینه خرید مسکن به افراد تحت پوشش خود بپردازد. از آنجایی که میزان سهم‌آورده مردمی در واحدهای مسکن مهر نام برده به میزان ۲۶ تا ۳۰ میلیون تومان است در نتیجه خانوارهای دارای فرزند معلول پولی را به عنوان سهم‌آورده پرداخت نکرده و پس از واگذاری واحد اقساط تسهیلات بانکی را پرداخت می‌کنند ولی گروه دوم که ۸میلیون از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند باید مابقی پول را تا ۵۰ درصد از کل میزان سهم‌آورده پرداخت و نیم دیگر آن را به صورت مرحله به مرحله متناسب با یشرفت فیزیکی ساختمان پرداخت کنند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه افراد جزء دسته دوم تا ۸۰ درصد میزان سهم‌آورده را به تدریج پرداخت کرده و ۲۰ درصد باقیمانده را همزمان با تحویل واحد می‌پردازند گفت: این تفاهم‌نامه برای واحدهای بدون متقاضی در شهرهای جدید هشتگرد و پرند به گونه‌ای یکسان اجرا خواهد شد.

غراوی در پایان این اقدام را راهکاری مناسب برای خانه‌دار شدن قشر کم درآمد جامعه و تحت پوشش بهزیستی دانست و افزود: این فعالیت علاوه بر خانه‌دار کردن این گروه می‌تواند در تکمیل سایت مسکن مهر کل کشور نیز مؤثر بوده و از تمامی جهات سودرسانی داشته باشد/.

نظر شما