شناسهٔ خبر: 20601 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دﺑﻴﺮﻛﺎﻧﻮن اﻧﺒﻮه‌ﺳﺎزان ﻣﺴﻜﻦ:

مسكن مهر بدون برنامه ریزی مناسب در سطح كشور اجرا شد/ مردم حاضر به زندگی در بیابان نیستند

مسکن مهر دبیرکانون سراسری انبوه‌سازان گفت: تجربه احداث مسكن مهر در مناطق مختلف نشان داد كه مردم مكان یابی نامناسب این پروژه ها را به درستی تشخیص داده اند و حاضر به زندگی در بیابان نیستند؛ مسكن مهر بدون برنامه ریزی مناسب در سطح كشور اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «فرشید پورحاجت» دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران درباره مسکن مهر گفت: مسكن مهر مشكلات و هزینه های زیادی را به مردم تحمیل كرد، زیرا این پروژه ها بدون كار كارشناسی آغاز شد و با فرهنگ و اقلیم مردم همخوانی نداشت.

وی گفت: مردم از این پروژه ها استقبال نكردند و تاكنون بسیاری نتوانستند خود را برای زندگی در این پروژه ها وفق دهند.

دﺑﻴﺮ ﻛﺎﻧﻮن ﺳﺮاﺳﺮی اﻧﺒﻮه ﺳﺎزان ﻣﺴﻜﻦ و ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﻳﺮان با بیان اینكه برای سكونت در یك منطقه تامین خدمات زیربنایی و روبنایی بسیار ضروری است به ایرنا گفت: علاوه بر ضرورت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی، ایجاد اشتغال برای مردم در این مناطق اهمیت زیادی دارد تا انگیزه لازم برای سكونت در این پروژه ها برای شان فراهم شود.

وی تاكید كرد: تجربه احداث مسكن مهر در مناطق مختلف نشان داد كه مردم مكان یابی نامناسب این پروژه ها را به درستی تشخیص داده اند و حاضر به زندگی در بیابان نیستند. مسكن مهر بدون برنامه ریزی مناسب در سطح كشور اجرا شد.

دﺑﻴﺮ ﻛﺎﻧﻮن ﺳﺮاﺳﺮی اﻧﺒﻮه ﺳﺎزان ﻣﺴﻜﻦ و ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﻳﺮان از مكان یابی پروژه های مسكن مهر انتقاد كرد و گفت: ساخت مسكن مهر در بیابان ها اشتباه بزرگی بود كه تنها نتیجه آن هدر رفت سرمایه های ملی بود.

پور حاجت گفت: برای آغاز یك پروژه ملی باید مطالعات همه جانبه انجام شود و تمام زوایای آن مورد بررسی كارشناسی قرار گیرد. در حالی كه پروژه مسكن مهر بدون توجه به نتایج آن انجام شد و هم اكنون معلوم شده بسیاری از این پروژه ها از ظرفیت های مناسبی برای اسكان جمعیت برخوردار نبوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما