شناسهٔ خبر: 20647 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران، رگبار و رعد و برق در مناطق غربی کشور/ بروز بارش‌های پراکنده و وزش باد در آسمان امروز پایتخت

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران، رگبار و رعد و برق در مناطق غربی کشور خبر داد و گفت: آسمان تهران نیز امروز ابری تا نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد خواهد بود.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: از امروز تا جمعه ادامه فعالیت سامانه بارشی (به صورت تناوب) را همراه با بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق در مناطق غرب، جنوب غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، مناطق مرکزی و به صورت ضعیف‌تر درشمال شرق کشور شاهد خواهیم بود که از اواسط وقت امروز در مناطق جنوبی نیز این شرایط را خواهیم داشت.

رفیعی در ادامه بیان کرد:‌بیشترین شدن بارش‌ها برای امروز در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شمال خوزستان خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا بارش‌ها در مناطق شمال غرب افزایش پیدا می‌کند گفت: بیشترین بارش‌ها در غرب و جنوب غرب، جنوب استان فارس و همچنین در استان‌های واقع در ارتفاعات البرز مانند قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود که در مناطق جنوب غرب کشور نیز در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

وی همچنین از تداوم بارندگی‌ها در روز پنج‌شنبه به جز جنوب شرق کشور خبر داد و افزود: بیشترین بارش‌ها در غرب، جنوب غرب، جنوب، و مناطق شمالی آذربایجان شرقی و غربی خواهد بود.

به گفته وی پدیده غالب در این مناطق بارش باران، گاهی رعد و برق، رگبار و تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود که در ادامه باعث آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها نیز خواهد شد.

رفعی با تأکید بر عدم توقف طولانی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها در این روزها بیان کرد: آسمان تهران نیز امروز ابری تا نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه دمای امروز تهران را ۲۲ و کمینه دمای فردا صبح را ۱۰ درجه بالای صفر اعلام کرد./

نظر شما