شناسهٔ خبر: 206601 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد؛

رضایتمندی مردم از خدمات فرودگاهی به بیش از ۷۲ درصد رسید

ستیتمنستی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: متوسط میزان رضایتمندی مردم از خدمات فرودگاهی در کشور برای نخستین بار طی شش ماه نخست امسال در ۹۵ درصد فرودگاه‌ها، بیش از ۷۲ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد امیرانی در نشست مشترک با رئیس مرکز بازرسی نظارت بر خدمات عمومی فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور و مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی که به منظور معرفی و ارائه گزارش از مولفه‌های سامانه جامع مکانیزه و هوشمند سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی و میزان رضایتمندی مردم از خدمات فرودگاهی برگزار شد، گفت: ارائه خدمات ناوبری به پروازهای داخلی و عبوری و ارائه خدمات فرودگاهی در ۵۶ فرودگاه مالکیتی از مهم‌ترین وظایف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در صنعت هوانوردی و فرودگاهی است.

وی اظهار داشت: حسب دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، ارتقای سطح خدمات در فرودگاه‌های کشور به مردم عزیزمان در دستور کار جدی قرار گرفته است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هم اکنون ارائه خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های کشور روند رو به رشدی را دارد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همزمان با ارزیابی عملکرد سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های کشور، شناسایی برخی از مشکلات نیز در فرودگاه‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته تا کیفیت خدمات فرودگاهی از نظر نرم‌افزاری و سخت افزاری در فرودگاه‌های کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

امیرانی با بیان اینکه متوسط میزان رضایتمندی مردم از خدمات فرودگاهی در کشور برای نخستین بار در ۹۵ درصد فرودگاه‌ها بیش از ۷۲ درصد بوده است، یادآورشد: در ۶ ماهه نخست سال جاری با انجام یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۳۷۵ بازخورد از مسافران میزان رضایتمندی مردم از خدمات فرودگاهی کشور به ۷۴.۸ درصد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۴.۶ درصدی را نشان می دهد و این جهش در چند سال اخیر در فرودگاه‌های کشور بی‌سابقه بوده است.

دولت ۴۶۰۰ خدمت به مردم ارائه می کند

رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست عملکرد سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وظیفه دولت ارائه خدمت به مردم عزیز کشورمان است و این سامانه نیز همواره باید با انجام اصلاحات مورد نیاز بروز رسانی شود.

کامل داوودی با بیان اینکه دولت هم اکنون با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کارمند بیش از ۴۶۰۰ خدمت را به مردم ارائه می کند، افزود: گزارش تشریح مولفه‌های سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به آقای علاالدین رفیع‌زاده معاون محترم رئیس جمهور ارائه خواهد شد، هرچند که این اقدامات و خدمت در فرودگاه‌های کشور جای تقدیر و تشکر دارد.

وی همچنین اظهار داشت: این سامانه می‌تواند به عنوان الگویی موفق در تمام دولت تسری پیدا کند و این رو لازم است نشستی چند جانبه برای معرفی این سامانه برگزار کنیم.

رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور یادآورشد: پایش و بازرسی از خدمات دولت در تمام دستگاه‌های اجرایی و به خصوص در فرودگاه‌های کشور سطح خدمات دولت را ارتقا خواهد بخشید و آسیب شناسی و اصلاحات مورد نیاز خدمات دولتی در دستگاه‌های اجرایی، انگیزه خدمت را در بین کارکنان دولت تقویت خواهد کرد.

همکاران ما در فرودگاه‌ها در ارائه خدمت مردم انگیزه بالایی دارند

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی در ادامه این نشست با اشاره به عملکرد سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های کشور گفت: اقدامات شرکت فرودگاه‌ها در این حوزه قابل تقدیر و تشکر است و برادران ما در فرودگاه‌های کشور در ارائه خدمت به مردم زحمات زیادی را متحمل می‌شوند.

ناصر رضایی تاکید کرد: مؤلفه‌های سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی نشان می‌دهد که همکاران ما در فرودگاه‌های کشور در ارائه این خدمات به مردم انگیزه های بالایی دارند اما گمنام هستند.

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: انتظار داریم در ارائه خدمت به مردم علاوه بر شرکت فرودگاه‌ها، عملکرد سایر حوزه ها نیز در وزارت راه و شهرسازی مثبت ارزیابی شوند، زیرا این وزارتخانه از بزرگترین وزارتخانه‌های ارائه دهنده خدمات به مردم کشورمان است.

ناصری با بیان اینکه تلاش‌های همه همکاران ما در شرکت‌ها و سازمان‌های تابع وزارت راه و شهرسازی در ارائه خدمت به مردم قابل قدردانی است، گفت: نمونه آن ارائه خدمات مطلوب به مردم کشورمان در ایام اربعین حسینی امسال بود که همه بخش‌های مختلف حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای برای خدمت به مردم بسیج شدند.