شناسهٔ خبر: 20679 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات نشست مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با وزیر راه و شهرسازی

قاسم قاسمي مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، جزئیات نشست با وزیر راه و شهرسازی در خصوص احداث آزاد راه لردگان – ایذه ، راه آهن چهارمحال و بختیاری و تکمیل آزاد راه اصفهان - شهرکرد را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، قاسم قاسمی در خصوص احداث آزاد راه ایذه لردگان گفت: در یک طرح مشترک احداث آزاد راه ایذه به لردگان به طول ۱۲۰ کیلومتر اجرا می‌شود.

قاسمی گفت: هم اکنون مطالعات احداث این آزاد راه در حال اتمام است و بزودی برای تصویب به هیات دولت ارسال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به اثرات مهم اقتصادی و اجتماعی اجرای طرح توسعه محور چهارمحال بختیاری - خوزستان اشاره کرد و افزود: اجرای این محور باعث کاهش تصادفات رانندگی، کاهش طول مسیر، افزایش سطح ایمنی و سرعت جابجایی مسافران خواهد شد.

وی در ارتباط با پیگیری مسائل مربوط به راه آهن اصفهان – شهرکرد- اهواز ادامه داد: پروژه راه‌آهن اهواز- ایذه – شهرکرد بسیار طرح قابل قبولی است که بر صنعت کشور تاثیرگذار خواهد بود و علاوه بر آن می‌تواند خیلی از مشکل‌های اساسی توسعه‌ای استان را رفع کند.

قاسمی با اشاره به این مطلب که با راه اندازی کامل این پروژه ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می‌شود اضافه کرد: با احداث راه آهن و وصل آن به شبکه سراسری ریلی مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی افزود: همچنين اجرا و تكميل پروژه‌هايی از جمله تجهيز ناوگان راهداری، بازسازی راه‌های روستايی و تكميل آزادراه زرين شهر - شهركرد طرح و بررسی شد.

قاسمی تصریح کرد: در اين نشست با توجه به زيرساخت‌های موجود در برخی نقاط چهارمحال و بختياری، بر توسعه راه‌های ارتباطی اين استان و ارتقای محورهای مواصلاتی با استان‌های همجوار به مقام عالی وزارت توضیحاتی داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ارتباط با مشکلات مالی پروژه‌های راه و شهرسازی استان نیز توضیحاتی برای وزیر دادیم و قرار شد این مشکلات از منابع و کانال خودش پیگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در این نشست همچنین مقرر شد، موضوع پروژه‌هایی که از پیشرفت فیزیکی بالای برخوردارند، در اعتبارات سال ۹۵ (که هنوز ابلاغ نشده است) لحاظ شود و از محل اعتبارات وزارتخانه که در دستور کار دارد برای اتمام این پروژه‌ها اقداماتی صورت گیرد.

گفتنی است چهارمحال و بختیاری با مساحت۱۶٬۴۲۱ کیلومترمربع وسعت معادل یک درصد از کل وسعت ایران، از شمال و مشرق به استان اصفهان، از مغرب به استان خوزستان، از جنوب به استان کهگیلویه و بویراحمد و از سمت شمال غربی به استان لرستان محدود می‌شود و بیست و دومین استان کشور از نظر مساحت است.

نظر شما